Vrijdag 26.05.17 | 23.00 uur

Prins Daniël Stoeten en zijn adjudanten zijn er klaar voor!

Aftellen voor carnavalsvereniging 'de Hazelnötten'

Prins Daniël Stoeten en zijn adjudanten zijn er klaar voor!

Prins Daniël Stoeten en zijn adjudanten zijn er klaar voor!© Henk-Jan Overmars

De jubilerende carnavalsvereniging 'de Hazelnötten' uit Hasselt, staat dit jaar onder leiding van de 44e hoogheid van deze vereniging, Prins Daniël Stoeten en zijn adjudanten Ferdi Mooiweer en Henk-Jan Overmars zijn er helemaal klaar voor! Het komend carnaval wordt gehouden van 17 t/m 21 februari 2012.

Zo zal de vereniging vrijdag aanstaande vanaf 15.11 uur op het gemeentehuis aanwezig zijn. Burgemeester Eddy Bilder zal de enige echte stadssleutel overgedragen aan Prins Daniël Stoeten, welke vanaf dat moment de grote baas is van Zwartewaterland of zoals ze het zelf zeggen bij de Hazelnötten; Groot Nöttenstee.

Vanzelfsprekend wordt er deze middag op een leuke en ludieke manier even terugblikt met het college en een aantal raadleden op het afgelopen jaar. Gezien de jaren lange ervaring met regeren over de aloude stad Hasselt sluiten de Hazelnötten het niet uit, dat het voor het gemeentebestuur wel eens een leerzame doch gezellige middag kan worden.

De vrijdagavond wordt dit jaar groots gevierd met een 'Kleintje Carnaval' bij eetcafé De Compagnie aan de Prinsengracht. Omdat de vereniging 44 jaar (4x11) bestaat wordt er flink uitgepakt. Zo zal er naast de aanwezigheid van een feestdeejay ook nog een artiest optreden.

De Hazelnötten organiseren deze feestavond juist op de vrijdag van het carnaval. Op zaterdag zijn grote groepen Hasselters namelijk te vinden in Zwolle (Sassendonk) om daar carnaval te vieren. Dan is het moeilijk om al die feestvierders weer terug naar Hasselt te krijgen. De vereniging heeft meerdere carnavalsvierders en vriendengroepen aangeschreven om de avond in De Compagnie aan te grijpen als 'warming up'. Naar verwachting wordt het een gezellige avond want er wordt enthousiast gereageerd op deze uitnodiging. De Hazelnötten benadrukken dat iedereen welkom is, de entree gratis is en dat er een aantal spetterende optredens ten tonele worden gebracht.

Op zaterdag doen de Hazelnötten mee in de optocht in Zwolle. Ook hier een verandering bij de jubilerende vereniging, want ze koppelen hun deelname aan het thema & de carnavalsleus van hun hoogheid; 'Hoe groter de STOET, hoe viezer de snoet'! De raad van elf en het vorstendom zullen dan ook als ware banketbakkers lekkernijen uitdelen aan het toegestroomde publiek.

Zondag zijn de Hazelnötten - zonder verdere verplichtingen - carnaval aan het vieren in Zwolle. Hier zullen ze ongetwijfeld bekenden tegenkomen van andere carnavalsverenigingen, waarmee de Hazelnötten inmiddels een sterke band hebben opgebouwd.

Maandagavond is het de beurt aan Prins Daniël Stoeten en zijn adjudanten Ferdi Mooiweer en Henk-Jan Overmars. Want daar maken ze hun opwachting voor de Prinsen Karaoke in Fun Café Timeless. Alle hoogheden vanuit Zwolle en omgeving (Groot Sassendonk) zullen hier akte de presence geven. De jonge hoogheid uit het huis der Hazelnötten geef zich zelf een goede kans. Vanuit z’n bedrijf beschikt hij over een professionele karaokeset en er is al meerdere keren geoefend. En niet zonder succes. Daarnaast – klapt hij uit de Hazelnöt – is de jury op slinkse wijze omgekocht, dus wat kan er nog mis gaan aldus de zelfverzekerde Prins.

Dinsdagmiddag wordt er traditiegetrouw 'Oudhollandse' pot gegeten, bij horecacentrum Onder de Luifel te Hasselt. Dit is meteen voor Prins Daniël Stoeten en zijn adjudanten Ferdi Mooiweer en Henk-Jan Overmars en burgemeester Eddy Bilder een unieke kans voor een afstemmingsoverleg. Deze bijeenkomst kenmerkt zich de laatste jaren als 'oude nötten reünie'. Alle hoogheden vanuit de rijke historie van de vereniging worden hiervoor uitgenodigd. Verhalen, ludieke acties en carnavalsstunts passeren veelvuldig de revue en worden naar mate de middag vordert steeds grootser en hectischer.

Oude nötten die het nog aan kunnen (en durven) worden daarna uitgenodigd bij hofresidentie De Compagnie. Hier zullen de Hazelnötten geheel in het teken van het carnavalsmotto: STOET (broodjes) een spelletjesmiddag organiseren. Deze middag is voor iedereen vrij toegankelijk en voor de winnaar zal er het welbegeerde broodpakket worden uitgereikt.

De dinsdagavond wordt er als vanouds de zogenaamde Uitstuif georganiseerd. Deze afsluitende avond wordt muzikaal omlijst door deejay Iljan Stegeman welke eveneens in het bezit is van een karaokeset. Een uitstekende gelegenheid voor Prins Daniël Stoeten en zijn adjudanten Ferdi Mooiweer en Henk-Jan Overmars om ook Nöttenstee er van te overtuigen dat de podiumplaats van de maandagavond een terecht beslissing is geweest.

Deze avond zal de doorluchtige hoogheid eveneens de stadssleutel weer terug moeten geven, waarmee er een einde komt aan deze regeerperiode. De uitstuif wordt gehouden bij eetcafé De Compagnie en is vrij toegankelijk voor alle feestvierders die carnaval een warm hart toedragen.

reageren REAGEER | stuur door DOORSTUREN | printen PRINT | DINSDAG, 14.02.12 | 14.27 UUR
Ook ZONDER carnaval zijn er ***. Wie wil er beweren dat er in deze regio NIET wordt gezopen?? Zowel door de ouderen als door de jeugd!
Hasselter | Hasselt | VRIJDAG, 17.02.12 | 08.19 UUR | Kwetsend of ongepast?
Dat Dhr. Eddy Bilder zich daarvoor leent? Of moet hij dit bijna gedwongen doen omdat die paar hasselter Zotten anders boos op hem worden?
Ik werkte hier als burgemeester niet aan mee mede gezien eerder geplaatste reaktie's en heldere inhoud hieronder al eerder vermeld!
Dijk bewoner | Genemuiden | DONDERDAG, 16.02.12 | 22.50 UUR | Kwetsend of ongepast?
EINDHOVEN/MAASTRICHT >> ***dorpje hasselt - Ziekenhuizen in het zuiden van ons land hebben alarmfase één afgekondigd om tijdens het naderende carnaval jonge Coma***ers te kunnen opvangen............................................................................................
„Wij verwachten topdrukte met kinderen van 14 of 15 jaar die bewusteloos hier worden afgeleverd. Op sommige dagen wel tien per avond”, zegt dr. Rolf Pelleboer van de jeugd- en alcoholpoli van het Catharinaziekenhuis in Eindhoven. Volgens hem is het drankmisbruik nooit extremer dan tijdens de ‘zotte dagen’.
Naast de alcoholpoli is ook de huisartsenpost in Eindhoven extra bezet. In ziekenhuizen van bekende carnavalssteden als Venlo en Maastricht staat eveneens iedereen paraat om de gevolgen van het extreme drinken door jonge pubers op te vangen. „Dat is helaas echt nodig”, vervolgt Pelleboer. „Normaal ziet de omgeving nog wel wanneer een jongere te ver dreigt te gaan. Maar met carnaval is vaak niemand nog nuchter. En controle is bijna ondoenlijk en kost de gemeenschap handenvol geld".

UW REAKTIE:

Zielige vertoning van vooral z.g. volwassen ZOTTEN (***) die hun eigen kinderen ook nog op sleeptouw nemen blijkbaar.

Inderdaad een feest voor *** van ***!
Toeschouwer | Aan het Zwarte Water | DONDERDAG, 16.02.12 | 20.32 UUR | Kwetsend of ongepast?
Carnaval is een belachelijk feest al dat ge*** slaat nergens op denk aan je lever!!!
Vriend | Hasselt | DONDERDAG, 16.02.12 | 18.09 UUR | Kwetsend of ongepast?
@Inwoner Hasselt

Fijn om te horen dat je mijn reacties altijd leest. Jammer dat je deze niet goed op waarde weet te schatten.
Heb je nog fijn geschaatst tijdens de elfstedenkoorts of zat je braaf te wachten achter je computer op een reactie van mijn kant!
Hooligan | Hasselt | DONDERDAG, 16.02.12 | 09.50 UUR | Kwetsend of ongepast?
Deze discussie is echt caranavalniveau.
dom en zinloos ***feest.
Ben | Zwartewaterland | WOENSDAG, 15.02.12 | 22.20 UUR | Kwetsend of ongepast?
@Sluziger verklaar dit:
Cafe in Zwartsluis (wil geen reclame maken)
hallo lieve mensen .... is het weer zover een gezellig avondje CARNAVAL in Cafe ...
ff weer gezellig meezingen met allemaal carnavals krakers van vroeger en nu.
een leuke kledingsstijl hoort er uiteraad bij dus voor degene die er het mooist uitziet is een kleine verrassing dus komt allen.

Is het de jaloersheid dat het in Hasselt allemaal ruim is opgezet en in de media komt in tegenstelling tot Zwartsluis waar het amateuristisch georganiseerd is?

agget mar luuk eet op zijn Brabants.
Zwartewaterland | | WOENSDAG, 15.02.12 | 19.13 UUR | Kwetsend of ongepast?
Ik denk dat er altijd wel mensen zijn die eff lekker hun frustratie willen botvieren (op wie op wat dan ook) of een reactie plaatsen om een reactie uit te lokken.
Ik zeg Hazelnotten vier ze dit jaar!
Moeders | Nottenstee | WOENSDAG, 15.02.12 | 18.49 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hoe kun je nou een artikel tegen je zin of wil lezen?? Leg me dat nou eens haarfijn uit Hooligan!
Als ik iets niet wil lezen doe ik dat niet!
Albertine | Hasselt | WOENSDAG, 15.02.12 | 14.09 UUR | Kwetsend of ongepast?
@Hooligan over onzinnige reacties gesproken helaas begint het voetbal weer ,het was zo mooi rustig zonder jou *** reacties.Straks kunnen we weer over dat vervelende gezever lezen van Olympia dat er niks goed is ppffff ,was het maar blijven vriezen.
Inwoner Hasselt | Hasselt | WOENSDAG, 15.02.12 | 12.50 UUR | Kwetsend of ongepast?
Jammer dat er personen zijn die een ander geen plezier gunnen.
Zelf hebben ze blijkbaar alle levenslust verloren.
Waarschijnlijk hangen ze de hele dag voor de tv oid.
Triest.
Bewoner | Hasselt | WOENSDAG, 15.02.12 | 11.37 UUR | Kwetsend of ongepast?
@hooligan weet je hoe dat komt dat wij niks hebben ............Omdat we er niks an vinden onzinn feest beetje ***en en voor schut staan.
Alaaf HET FEEST DER ZOTTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sluziger | Zwartsluis | WOENSDAG, 15.02.12 | 11.36 UUR | Kwetsend of ongepast?
Toch leuk om te zien dat er mensen zijn die een artikel tegen hun wil/zin in lezen. En hier vervolgens een onzinnige reactie opgeven.

Vooral Sluziger uit Zwartsluis want zeg nou eens eerlijk, je bent gewoon jaloers op de carnavalsvereniging uit Hasselt. Daar jullie in Zwartsluis het met niks moeten doen.
Hooligan | Hasselt | WOENSDAG, 15.02.12 | 09.36 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hallo mensen.
Wij vinden het een leuk feest.
Jullie niet,dat kan,maar lees het dan niet.
En reageer helemaal niet.
Alaaf
Voorzitter | Hasselt | WOENSDAG, 15.02.12 | 08.59 UUR | Kwetsend of ongepast?
Idd,wat een ONZIN!!!!
Sluziger | Zwartsluis | DINSDAG, 14.02.12 | 21.35 UUR | Kwetsend of ongepast?
WAT EEN FLAUWEKUL ALLEMAAL !!!!!!!!
Hendrik | Zwartwaterland | DINSDAG, 14.02.12 | 21.27 UUR | Kwetsend of ongepast?
In mijn ogen kunnen ze beter een vereniging in Zwolle oprichten. Daar zijn ze meer dan in Hasselt.
Zwollenaar | Zwolle | DINSDAG, 14.02.12 | 16.12 UUR | Kwetsend of ongepast?
Als jullie zorgen voor de (video)camera's zorg ik voor de karaokeset :)

Alaaf!
Iljan | Hasselt | DINSDAG, 14.02.12 | 14.48 UUR | Kwetsend of ongepast?
Vandaag:
30° | 12°
Meer weer...
Morgen:
28° | 12°



advertentie
TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie

advertentie

advertentie
advertentie
advertentie