Zaterdag 23.09.17 | 20.21 uur

Albert Greveling is vernielingen meer dan zat!

Zintuigentuin Zwartsluis sluit zijn deuren

Zintuigentuin Zwartsluis

Zintuigentuin Zwartsluis© A. Greveling

Na een reeks van vernielingen heeft Albert Greveling besloten de Zintuigentuin in Zwartsluis af te sluiten voor bezoekers. "Ik kom meerdere keren per dag op de tuin. Ook vandaag kwam ik op de tuin en trof ik vernielingen aan. En tot mijn ontzetting trof ik ook aan het eind van de dag weer vernielingen aan. Op een gegeven moment is het echt genoeg geweest", zo laat een geŽmotioneerde Albert Greveling weten.

Sinds 1 april jl. zijn er 11 keer vernielingen geweest in de tuin. Planten zijn kapot getrapt, glas werd gebroken, een kraan werd meerdere keren open gezet en het gastenboek werd verscheurd of gestolen.

Meerdere keren is er aangifte bij de politie gedaan en dit heeft hun aandacht.

Omroep Max startte in 2011 nog een serie over bijzondere tuinen. De serie 'Paradijstuinen' toonde in negen afleveringen een breed scala aan tuinen. Eťn van deze bijzondere tuinen was de Zintuigentuin van Albert en Anneke Greveling in Zwartsluis.

reageren REAGEER | stuur door DOORSTUREN | printen PRINT | WOENSDAG, 16.05.12 | 04.40 UUR
Hallo Albert en Anneke,

We lezen dit allemaal net precies. Wat ontzettend triest dat er mensen zijn die vernielen als plezier ervaren. Zij missen heel veel.
Heel blij ben ik met het besluit dat je toch doorgaat met je tuin, daar is moed voor nodig. Weet dat er nog veel meer mensen zijn die al jaren lang genieten van jullie tuin.

Groet Corry.
Corry | Hasselt | DINSDAG, 23.06.15 | 12.20 UUR | Kwetsend of ongepast?
Beste fam . Greveling.

Wat ontzettend jammer dat U om deze reden de tuin moet sluiten. Wij zijn een aantal keren geweest en hebben vol bewondering van de tuin genoten. Heb zelfs nog foto's in een agenda gezet om iedereen de bijzondere tuin te laten zien.
Via geocachen kwamen we de eerste keer in Uw tuin.
Iedere keer dat we weer in de tuin kwamen ,zagen we weer iets nieuws.
Wij wensen jullie nog wel veel plezier met jullie tuin en jammer dat we niet meer mee kunnen genieten.
Tjitte en Wibbina Hoogkamp | Eenum | ZONDAG, 21.06.15 | 19.30 UUR | Kwetsend of ongepast?
Fam Greveling,

Wij waren vrijdag 2mei bij U op de tuin, hebben op de tafel nog een windlicht neer gezet, wij waren er op uitgekeken,
maar in deze tuin paste het mooi.
Mijn schoonmoeder woonde ooit op de van der Meulenstraat 5, wij zijn laatst nog een keer met Moeder in de rolstoel door de door u met zorg aangelegde tuin geweest.
Het is een oase van rust.
Jammer dat zo iets moois verloren zou gaan.
Een camera plaatsen en het tuig op internet zetten, weten de ouders gelijk wat hun brave kinderen doen.
Heel veel steun uit Lemmer.
Jaap en Janny | Lemmer | ZONDAG, 04.05.14 | 14.52 UUR | Kwetsend of ongepast?
Beste Hr Greveling
Heb u enige jaren geleden ontmoet in wittem.Ondertussen heb ik uw tuin bezocht, en het is waarlijk een zintuigentuin. Vandaag heb ik een kunstenaar van uw tuin vertelt hijnhad een soortgelijk thema in de comp.fotografie. en vertelt dat er in uw tuin nooit iets vernielt werd. et spijt mij erg dit te moeten vernemen.Ik hoop van harte dat u zich niet laat ontmoedigen. een tijdje sluiten tot de aandacht van deze kunst en cultuur kriminelen afgezwakt is lijkt mij de beste remedie. Ik wens u veel succes.
Cor Wegh Wijlre corwegh@home.nl
Cor wegh | Wijlre limb. | WOENSDAG, 25.07.12 | 20.33 UUR | Kwetsend of ongepast?
Het is echt erg dat deze tuin telkens vernield word.
Naar deze tuin ga je om te genieten niet om te vernielen.
Het wordt tijd dat deze lui worden opgepakt en met hun eigen blote handen de tuin weer piek fijn in orde maken. En een cursus hoe ga ik om met iemand anders zijn spullen en gevoelens
Johanna | Zwartsluis | MAANDAG, 04.06.12 | 16.47 UUR | Kwetsend of ongepast?
REDAKTIE............!!KAN DIT NIET OP DE HOOFDPAGINA BLIJVEN STAAN??HET IS NOG STEEDS ACTUEEL!!!
Opi | Hasselt | MAANDAG, 21.05.12 | 19.15 UUR | Kwetsend of ongepast?
Albert en Anneke,
Vandaag het blijde bericht in de krant,dat jullie niet voor dat tuig zwichten en de tuin toch voortgezet word.Ik vind het fijn en dapper!!!

Laten we Albert en Annele steunen ,door extra alert te zijn en mocht dit tuig zich vertonen...aangifte doen!
Let wel,deze gasten lezen dit ook!!!!
Opi | Hasselt | MAANDAG, 21.05.12 | 19.13 UUR | Kwetsend of ongepast?
Lieve Albert en Anneke,

DOORGAAN!

Cathy | Zwartsluis | ZONDAG, 20.05.12 | 21.39 UUR | Kwetsend of ongepast?
Sta wel achter de beslissing van Albert dat ie de boel op slot gaat gooien maar vind ook wel dat ie met zijn passie door moet gaan en zich niet moet laten kennen door een stelletje *** die zijn tuin lopen te vernielen..
Eduard | Amersfoort | ZATERDAG, 19.05.12 | 21.07 UUR | Kwetsend of ongepast?
Heel erg jammer, we liepen er graag met de kinderen door heen en lieten hun zien wat de natuur kan doe dicht bij huis.

We staan helemaal achter hun beslissing en hopen dat we af en toe nog mogen genieten van hun tuin.
Yvonne | | DONDERDAG, 17.05.12 | 23.00 UUR | Kwetsend of ongepast?
Net 4 dagen met Albert gewerkt in de NH Kerk Barbara Nijeveen in het kader van het Feest van de Geest. Met eigen ogen gezien hoe deze narigheid hem raakt. Maar ook dat hij zich dan weer bij elkaar raapt en toch weer snapt dat hij ons al dit moois niet kan onthouden.Vooral de steun in dit forum raakt hem echt.Dus geen camera's maar sociale controle en hopen dat ook kinderen zich realiseren dat de zintuigentuin echt bijzonder is. Dus misschien kunnen de scholen eens door de tuinen lopen of zoiets of nog beter ouders met kinderen.
Albert gaat ondertussen gewoon door en exposeert samen met mij nu en met Pinksteren in Nijeveen. Gaat dat zien!! het is weer prachtig.www.Feestvandegeest.nl
Geo Hultink | Wanneperveen | DONDERDAG, 17.05.12 | 21.21 UUR | Kwetsend of ongepast?
In Een woord ZONDE!!!!!!!!!!!!!!
Sluziger | Zwartsluis | DONDERDAG, 17.05.12 | 19.01 UUR | Kwetsend of ongepast?
Beste Anneke en Albert,

Laat niet jullie leven bepalen door vandalen.
Er moet toch een oplossing te bedenken zijn, in samenwerking met gemeente en politie.
Heel veel sterkte, geef niet op!!
Jan Palland | Hasselt NL / Sporda S | DONDERDAG, 17.05.12 | 12.45 UUR | Kwetsend of ongepast?
Treurig dat dit gebeurt! Inwoners en bestuur van Zwartsluir: Doe er wat aan ! Ik leef mee met Anneke en Albert, sterkte.
Jaap | Groningen | DONDERDAG, 17.05.12 | 11.09 UUR | Kwetsend of ongepast?
CAMERA'S PLAATSEN EN BEELDEN GEBRUIKEN OM DADERS VERANTWOORDELIJK TE STELLEN VOOR HUN DADEN.
ROBBERT | ZWARTSLUIS | DONDERDAG, 17.05.12 | 08.59 UUR | Kwetsend of ongepast?
JAMMER?????????? HET IS EEN RAMP!!!!!
Opi | Hasselt | DONDERDAG, 17.05.12 | 06.23 UUR | Kwetsend of ongepast?
Jammer het was toch een bijzondere aanwinst in en voor het dorp!
Emiel | Zwartsluis | DONDERDAG, 17.05.12 | 02.18 UUR | Kwetsend of ongepast?
Wat zinloos en waar om?
Een levenswerk kapot maken,waar zijn we mee bezig.
Geef het niet op familie,dan hebben ze gewonnen.
Gea | Zwartsluis | DONDERDAG, 17.05.12 | 01.39 UUR | Kwetsend of ongepast?
Jammer
Wat een kinderachtige figuren zijn dit die dit op een geweten hebben.
Klaas | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 22.37 UUR | Kwetsend of ongepast?
Triest
Wat een *** figuren zijn dit die dit op een geweten hebben.
Klaas | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 22.36 UUR | Kwetsend of ongepast?
Men zou de personen die vernielingen aanrichten,indien ze gepakt kunnen worden ,een cel straf moeten geven.
Harko Modderman | Wormer | WOENSDAG, 16.05.12 | 17.39 UUR | Kwetsend of ongepast?
Lekker is dat! K*T-tuig
Marco | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 17.08 UUR | Kwetsend of ongepast?
Wat ontzettend jammer! Kan beslissing respecteren van echtpaar Greveling, maar accepteren wordt wat lastiger.
Want wat is het zonde dat een (klein?) groepje tuig dit voor elkaar kan krijgen.... Hier in Genemuiden is het al net zo; iedere maandagmorgen kan de gemeente-dienst eerst scherven gaan ruimen van straatmeubilair, flessen, of wat er meer kapot kan.
Verdrietige en zorgelijke ontwikkeling.

Johannes | Genemuiden | WOENSDAG, 16.05.12 | 17.01 UUR | Kwetsend of ongepast?
Ik zou zeggen een paar avonden posten met een paar mensen en ze dan meteen maar goed straffen zoals dat vroeger gedaan werd door ouders. (lees pak slaag)
Maar ben bang dat oom agent dan voor ons de wet wel handhaven want ja "dat mag niet"!!
Anneke | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 15.39 UUR | Kwetsend of ongepast?
Was er maandagavond ook nog even......de kraan maar dichtgedraaid......
Toch jammer mensen, denk na.
Hennie | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 14.51 UUR | Kwetsend of ongepast?

Je kan zien dat dit alleen met enorme passie voor de natuur gemaakt is,dan kan het toch niet waar zijn dat door stelselmatige vernielingen iemand's passie wordt afgenomen...

Juist met de sleepbootdagen is het een extra attractie,iedereen kan altijd enorm genieten van deze prachtige creatieve tuin!!

Ik hoop dat de gemeente of wat voor instantie dan ook hier echt iets mee gaat doen,mnr Greveling met zijn prachtige tuin verdient het om hiermee geholpen te gaan worden!!!!
DaniŽlle | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 14.27 UUR | Kwetsend of ongepast?
Heel Zwartsluis zou zich in moeten zetten om deze ratjes te pakken te krijgen,zou het niet mogelijk wezen met een of meerdere camera,s dat ongedierte op heterdaad te betrappen?? Het zou zonde zijn dat deze tuin op deze manier gesloten word dat kunnen wij de familie GREVELING toch niet aandoen,een levens werk van deze mensen word op deze manier verwoest ik vind het diep bedroeft.
Sluziger | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 14.03 UUR | Kwetsend of ongepast?
Wie oh wie kan er voor zorgen dat de tuin weer open gaat?? Dit is toch zo jammer! Mensen uit het hele land en het buitenland komen om te genieten.
Moet dit nu zomaar stoppen? Wat een lol om een gastenboekje van een paar euro te stelen of dingen te vernielen. Dus: gauw weer open die tuin en lekker genieten.
Margreet | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 13.55 UUR | Kwetsend of ongepast?
Ik vind het een schande dat zijn passie zo teneinde moet komen.
menr greveling BEDANKT voor die mooie passie van u.
dat wij daar van hebben mee mogen genieten.
Ingeborg.vis | Zwartsluis. | WOENSDAG, 16.05.12 | 13.05 UUR | Kwetsend of ongepast?
Het is echt te zot voor woorden dat dit gebeurd. Onbegrijpelijk dat we met elkaar blijkbaar wel moeten toegeven aan dit soort vandalisme......
Ron | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 12.02 UUR | Kwetsend of ongepast?
Heel erg jammer dat deze bijzondere en mooie tuin gaat sluiten vanwege de vernielingen. Heb er vaak gewandeld en van genoten.
Ook het buitenkwartier word regelmatig bezocht door vernielzuchtige personen.
Bewoner Buitenkwartier | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 09.46 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hebben jullie nu je zin? Tuig!
Henk Haasjes | Queanbeyan NSW Australia | WOENSDAG, 16.05.12 | 09.32 UUR | Kwetsend of ongepast?
Heel erg jammer! maar ook zeer begrijpelijk! jammer he dat een paar mensen het weer voor zoveel andere mensen verpesten!
Sluziger | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 08.35 UUR | Kwetsend of ongepast?
We hebben vaak genoten van deze wonderlijke wereld van vormen, kleuren en nostalgie. Het geeft een machteloos gevoel om te lezen over de sluiting. Hierbij een spijtbetuiging aan de fam. Greveling. En dank voor alle werk om zoiets bijzonders aan de gemeenschap te geven.
Karel | Zwartewaterland | WOENSDAG, 16.05.12 | 08.18 UUR | Kwetsend of ongepast?
Wederom dreigt er door vernielzucht van anderen,een uniek OBJECT,met bekendheid over de hele wereld,verloren te gaan.Omdat er mensen zijn ,die niet met de poten van andermans spullen kunnen afblijven,dreigt er voor ZWARTSLUIS een echt een RAMP.Er moeten toch mensen zijn,die van deze vernielingen af weten.Als er al 11 keer in anderhalve maand zoiets gebeurd,kan dat niet anders.Ik hoop dat deze mensen naar de politie stappen!!
Albert en Anneke ,ik hoop niet dat de tuin verloren gaat,dan maar met een hek erom en met camera's.Ik weet het,het is geen gezicht,maar in deze tijd schijnbaar een noodzaak.
Opi | Hasselt | WOENSDAG, 16.05.12 | 07.52 UUR | Kwetsend of ongepast?
Deze tuin is voor menigeen een inspiratiebron. Rustgevend door de verrassende stilte. Verbazingwekkend, hoe je van 'rommel' een waar kunstwerk kunt maken. Wonderen van de schepping ' anders' gebruiken. Dat er dan steeds weer mensen zijn die hier niet vanaf kunnen blijven. Dat is ook verbazingwekkend, daar wordt je stil van.
Fam. Greveling bedankt dat jullie ons een kijkje hebben laten nemen.
Jenneke | Rouveen | WOENSDAG, 16.05.12 | 07.31 UUR | Kwetsend of ongepast?
Heel erg jammer, triest dat het zover moet komen!
Iemands gootste passie word hem afgepakt op deze manier.
Erik | Zwartsluis | WOENSDAG, 16.05.12 | 06.24 UUR | Kwetsend of ongepast?
Vandaag:
19° | 8°
Meer weer...
Morgen:
19° | 8°


LIVE SPORT
Sc Genemuiden - Sparta Nijkerk 1-1
DESZ - Drenthina 3-1
Sc Rouveen - Olympia'28 2-0
AGENDA
TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie