Zaterdag 18.11.17 | 22.06 uur

CU en VVD ontlopen elkaar nauwelijks

SGP op recordwinst in Zwartewaterland

Burgemeester Bilder maakt uitslag TK 2012 bekend (00u48)

Burgemeester Bilder maakt uitslag TK 2012 bekend (00u48)© Z-RTV Fotografie | RDV

UPDATE De VVD heeft woensdag 12 september, volgens de laatste prognoses, alvast de overwinning opgeŽist bij de Tweede Kamerverkiezingen 2012. De VVD wordt nipt gevolgd door de PvdA. De SGP kreeg in Zwartewaterland een record aantal stemmen 2.686, VVD 2.266 stemmen, CU 2.200 stemmen, en de PvdA 1.901 stemmen. En ondanks een fors landelijk verlies, ontving CDA 1.584 stemmen.

De Partij voor de Vrijheid (Wilders) boekte een verlies in de gemeente Zwartewaterland, van 1.193 stemmen (2010) naar 817 stemmen.

De SP ontving 686 stemmen, gevolgd door D66 met 327 stemmen. 50PLUS ontving 149 stemmen.

GroenLinks 80 stemmen.
Partij van de Dieren 72 stemmen.
Piratenpartij 22 stemmen.
Partij voor Mens en Spirit 13 stemmen.
Partij van de toekomst 11 stemmen.
DPK 9 stemmen.
SOPN 5 stemmen.
LibDem 3 stemmen.
LP 1 stem.

Aantal kiesgerechtigden in de gemeente Zwartewaterland waren 15.822, waarvan 32 ongeldige stembiljetten, en twaalf blanco. Totaal uitgebrachte stemmen zijn: 12.876. (81.4% opkomst.)

Op basis van de voorlopige prognose van de uitslag wacht een buitengewoon ingewikkelde puzzel bij de vorming van een nieuw kabinet.

reageren REAGEER | stuur door DOORSTUREN | printen PRINT | DONDERDAG, 13.09.12 | 01.00 UUR
@ Johan, je conclusie is erg bijzonder:
Ten tijde van de opmars van de PVV is de SGP stabiel op 2 zetels gebleven. De SGP heeft nu 1 zetel gewonnen maar de PVV heeft er veel meer verloren.
Met kromme redeneringen kun je altijd andere mensen/groepen in een kwaad daglicht stellen, ben je nu trots op jezelf?
Harrie | Hasselt | ZATERDAG, 15.09.12 | 10.55 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hier kun je zien waar de SGPers van nu in 2010 ophebben gestemmd de P.V.V onsmakelijk
Johan | Hasselt | VRIJDAG, 14.09.12 | 12.52 UUR | Kwetsend of ongepast?
Heerlijk en fijn dat we in een democratie leven. we mogen denken en stemmen wat we ZELF willen.
dat heeft echt consequenties voor de resultaten, maar dat kunnen accepteren is democratisch denken.
sterkte gewenst aan allen die er moeite mee hebben.
Wim(2) | Hasselt | VRIJDAG, 14.09.12 | 11.39 UUR | Kwetsend of ongepast?
Ben ook wel benieuwd uit welke gemeente(s) de meeste stemmen op de SGP komen.

Daarnaast is de opmerking van de SGP mbt abortussen "de kans van zwanger worden na een verkrachting is heel klein" walgelijk.
Uiteraard geld dit niet voor hun eigen dochter(s).
Inconsequent.

H. | Hasselt | VRIJDAG, 14.09.12 | 09.27 UUR | Kwetsend of ongepast?
Nu maar hopen dat de SGP niet weer gaat gedogen,samen met de PVV!!
Wim | Zwartewaterland. | DONDERDAG, 13.09.12 | 22.13 UUR | Kwetsend of ongepast?
SGP Proficiat met de winst en de landelijk behaalde 3e Zetel!
Wulfert | ZWL | DONDERDAG, 13.09.12 | 21.54 UUR | Kwetsend of ongepast?
Is 'ETC' de SGP,CU,VVD,CDA,PVV ?????We houden geen normale partij meer over...
Wim | Zwartewaterland | DONDERDAG, 13.09.12 | 21.24 UUR | Kwetsend of ongepast?
Dat de partij voor de dieren 72 stemmen heeft gekregen, das pas triest!
Hasselter | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 20.09 UUR | Kwetsend of ongepast?
Waarom moet er toch altijd zo geoordeeld worden? Gelukkig!! mag iedereen in Nederland stemmen op wie hij/zij wil en kan niemand in het stemhokje meekijken op welke partij je stemt. Ik zou geen oordeel willen geven over SGP stemmers, je kunt geen gedachten lezen en je weet dus ook niet waarom ze op de SGP stemmen. En inderdaad, de SGP is wel de standvastigste partij van Nederland, of je het nu inhoudelijk met ze eens bent of niet. Laten we toch gewoon respect voor elkaars mening hebben!
Coby | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 16.49 UUR | Kwetsend of ongepast?
Tja SGP heeft zeker duidelijke standpunten en meningen... en daar wordt ik zeker niet blijer van.@zwartewaterlander. Ik schrik er juist van dat er zoveel mensen achter die standpunten staan.
Stemmer | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 16.03 UUR | Kwetsend of ongepast?
Oej,gelukkig mogen de vrouwen wel stemmen maar niet verkiesbaar zijn.Wel stemmen ,maar verder onderdrukken dit is 2012
Freekie | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 15.51 UUR | Kwetsend of ongepast?
Bovendien heeft de SGP duidelijke standpunten en meningen, de rest van de partijen fladderen maar heen en weer met hun meningen en formuleren het zodanig dat als ze in de regeringspositie komen alle kanten nog op kunnen met hun standpunten. Waar word je blijer van? Een partij waar je van op aan kunt of een partij die zijn standpunten niet waar maakt waar jij juist voor stemt?

Ik zal me maar niet zo druk maken over de uitslag, je weet maar nooit hoe lang deze stemmingsronde duurt!Voordat je het weet kunnen we weer naar de stembus.....
Zwartewaterlander | Zwartewaterland | DONDERDAG, 13.09.12 | 14.36 UUR | Kwetsend of ongepast?
Landelijk gezien doen ze het trouwens ook goed en zelfs met een 3e zetel!
Bert | ZWL | DONDERDAG, 13.09.12 | 14.09 UUR | Kwetsend of ongepast?
Ik ben landelijk zeer zeker geen aanhanger van de sgp, maar gemeentelijk is de SGP inhoudelijk het beste! Het is veruit de enige partij die zich het meest aan zijn woord houdt, dossiers leest, de inhoudelijke discussie durft aan te gaan en kennis van zaken heeft. Daar kunnen de meeste van de overige parijen een voorbeeld aan nemen.
Huub | Zwartewaterland | DONDERDAG, 13.09.12 | 13.40 UUR | Kwetsend of ongepast?
Beste Hilda, ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik kan je verzekeren dat het 20 of 30 jaar terug beslist niet relaxter was. En of we toen zoveel meer geld hadden om leuke dingen te doen?
Je moet het verleden niet gaan idealiseren!!
Juist doordat er toen zoveel geld voor leuke dingen was, heeft men nu geen cent te makken! Toen werd het geld over de balk gesmeten!
Oudje | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 13.38 UUR | Kwetsend of ongepast?
" Een stap terug in de tijd" is dat zo erg?? 20 of 30 jaar geleden leefden we relaxter als nu.En wat belangrijker is: wij hadden toen meer geld en tijd om leuke dingen te doen. Maar als je crisistijd leuk vindt, okť stem dan vooral op de pluche en graaigrage partijen.
Hilda | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 12.03 UUR | Kwetsend of ongepast?
@ariane....dat de SGP als grootste uit de bus komt.....
Marjon | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 12.00 UUR | Kwetsend of ongepast?
Om te voorkomen dat de SGP in 2014 de grootste word: Stem dan massaal op een andere partij zo moeilijk is dat toch niet?
@marjon: waar word je precies misselijk van?
Ariane | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 11.51 UUR | Kwetsend of ongepast?
Tja, mensen. Wij stemmen nou eenmaal op Genemuiden. Wat dat landelijk inhoudt weten we niet. Verdiepen we ons ook niet in. Hebben we toch geen verstand van. Waas voor de ogen: SGP!
Tiem | Genemuiden | DONDERDAG, 13.09.12 | 11.34 UUR | Kwetsend of ongepast?
" Een stap terug in de tijd" is dat zo erg?? 20 of 30 jaar geleden leefden we relaxter als nu.En wat belangrijker is: wij hadden toen meer geld en tijd om leuke dingen te doen. Maar als je crisistijd leuk vindt, okť stem dan vooral op de pluche en graaigrage partijen.
Hilda | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 11.29 UUR | Kwetsend of ongepast?
En de censuur hier zorgt er wel voor dat ongewenste reacties in no time verdwenen zijn!!
Tja... | Zwartewaterland | DONDERDAG, 13.09.12 | 11.04 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hoop niet dat deze uitslag een voorloper is van de komende gemeenteraadsverkiezingen. SGP de grootste betekent weer een stap terug in de tijd.
Zwartewaterlander | Genemuiden | DONDERDAG, 13.09.12 | 10.37 UUR | Kwetsend of ongepast?
Maak van zwartewaterland maar ***land.
Waarom o waarom zijn we niet bij zwolle gegaan:(
Pieter | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 10.36 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hier word ik misselijk van.......
Marjon | Hasselt | DONDERDAG, 13.09.12 | 10.26 UUR | Kwetsend of ongepast?
Vandaag:
7° | 1°
Meer weer...
Morgen:
6° | 2°


LIVE SPORT
DESZ 1 - Omlandia 1 2-0
Buitenpost 1 - Sc Genemuiden 1 0-2
Swift'64 1 - Olympia'28 1 3-1
AGENDA
TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
0.27383 s