Zaterdag 21.10.17 | 16.40 uur

Centralisatie Politie Zwartewaterland en Staphorst op komst

Gemeentewerf maakt plaats voor politie Staphorst

Bezoekadres Bureau Hasselt: Tijlswegje 6

Bezoekadres Bureau Hasselt: Tijlswegje 6© Henry Wallinga

UPDATE De politie van Zwartewaterland en Staphorst, al samenwerkend in het team Horst en Waterland, gaan centraliseren. Na intensief overleg over mogelijkheden en oplossingen, is er een overeenstemming bereikt dat de politie binnen de gemeente Zwartewaterland gehuisvest blijft.

De gemeente is zeer verheugd: "Op deze wijze kunnen wij zorg blijven dragen voor de veiligheid en dienstverlening binnen onze gemeente."

Momenteel werken de korpsen uit Zwartewaterland en Staphorst al samen in het team Horst en Waterland. Maar nog wel vanuit twee gebouwen, te weten het bureau aan het Tijlswegje te Hasselt en in Staphorst vanuit de Binnenweg.

Gemeente Zwartewaterland heeft samen met de politieorganisatie onderzocht wat de mogelijkheden zijn van een uibreiding van het huidige bureau aan het Tijlswegje te Hasselt. Van de huidige gemeentewerf in Hasselt, zal 155 m2 worden verhuurd als kantoorruimte en 85 m2 als stallingsruimte.

De gemeente heeft een huurcontract van tien jaar afgesloten met de politie en daarom staan investeringen en opbrengsten volgens burgemeester Eddy Bilder 'in een goede verhouding tot elkaar.'

Naast de huurpenningen moet de gemeente namelijk een aantal investeringen doen in het huidige pand, waaronder een asbestsanering van het dak, inrichting van kantoorruimte en uitbreiding van de stallingsruimte en het plaatsen van een losse unit voor de gemeentelijke medewerkers van de buitendienst op het huidige terrein van de gemeentewerf.

reageren REAGEER | stuur door DOORSTUREN | printen PRINT | MAANDAG, 24.09.12 | 13.57 UUR
Frits,woon jij wel in Hasselt????Staan daar soms drie dik.Begin nou niet over zeuren ,emmeren of wat dan ook,want jij bent goed verkeerd bezig!!!
Opi | Hasselt | WOENSDAG, 26.09.12 | 16.47 UUR | Kwetsend of ongepast?
@hasseltse dat komt omdat je daar gewoon mag parkeren dus ik zie niet in waarom ze zouden moeten bekeuren.
Frits | Zwl | WOENSDAG, 26.09.12 | 10.08 UUR | Kwetsend of ongepast?
Ach zelfs als je de politie aan spreekt over de fout parkeerders omdat ze er naast staan doen ze er niets aan. En dat is niet alleen in de binnen stad, wat dacht je van bij het gemeentehuis en de rabobank.Als je de Mulertstraat uit komt sta je al midden op de weg voor je wat zien kunt.
Hasseltse | Hasselt | WOENSDAG, 26.09.12 | 06.37 UUR | Kwetsend of ongepast?
Binnenstad? Waar ?
Frits | NOP | DINSDAG, 25.09.12 | 16.29 UUR | Kwetsend of ongepast?
@wim zo is mijn toon niet bedoeld. Ik wordt alleen een beetje kriegel van iedereen die hier maar loopt te zeuren.
Ik woon zelf ook in de binnenstad en het is absurd maar de gemeente heeft besloten niet te handhaven. Als burger kunnen we dan alleen een handhavingsverzoek indienen. Op dit moment doe ik het nog niet maar mogelijk komt er een moment dat ik het wel doe na de zoveelste schade aan de auto.

@Ron misschien op zondag eens met een vrachtwagen de binnenstad afsluiten voor een paar uur (laden/lossen op de markt ;) )
Frits | Zwl | DINSDAG, 25.09.12 | 11.45 UUR | Kwetsend of ongepast?
Laten ze dan ook in genemuiden eens de fout parkeerders eens pakken inc de aanhangers opstoepen
Henk | Genemuiden | DINSDAG, 25.09.12 | 10.59 UUR | Kwetsend of ongepast?
Bedankt FRITS.Ik hou ermee op,je toon staat mij niet aan.
Wim | Zwartewaterland | DINSDAG, 25.09.12 | 07.50 UUR | Kwetsend of ongepast?
@wim als je op had gelet wist je dat de gemeente hier heeft besloten om niet te handhaven maar te gedogen. Mocht dat je niet aan staan zul je de gemeente moeten aanspreken ipv hier lopen emmeren.
Frits | Zwl | MAANDAG, 24.09.12 | 19.49 UUR | Kwetsend of ongepast?
Is er nog politie nodig dan?? In Zwartewaterland en Staphorst gebeurt toch nooooooooit iets
Zwartewaterlander | Genemuiden | MAANDAG, 24.09.12 | 18.35 UUR | Kwetsend of ongepast?
RON,nee ik woon er.
FRITS,handhaven hoef ik toch niet achteraan??Trouwens je kwalificatie slaat werkelijk nergens op,zo gaat het hier nou altijd.
Wim | Zwartewaterland | MAANDAG, 24.09.12 | 17.10 UUR | Kwetsend of ongepast?
@ Wim, hoor je daar zelf ook bij op Zondag?.
Ron van Hasselt | Zwartewaterland | MAANDAG, 24.09.12 | 16.47 UUR | Kwetsend of ongepast?
Voor de meer blauw schreeuwers. het sleutelwoord is handhavingsverzoek aan de gemeente zwartewaterland doen.

Doe dit officieel de gemeente zal dan een beslissing moeten nemen. Kunnen ze ook nooit meer zeggen dat ze het niet weten of dat er geen klachten zijn. Roepen op internet heeft geen zin als burger kun je de gemeente ook dwingen.
Frits | Zwl | MAANDAG, 24.09.12 | 15.58 UUR | Kwetsend of ongepast?
Worden de mannen van de gemeente in een hokje gedrukt?
Leon | Hasselt | MAANDAG, 24.09.12 | 15.42 UUR | Kwetsend of ongepast?
Meer BLAUW....gaan we nu bekeuren in de kern van Hasselt??Het loopt de spuigaten uit met foutparkeerders.
Wim | Zwartewaterland | MAANDAG, 24.09.12 | 15.33 UUR | Kwetsend of ongepast?
Meer blauw op straat in Hasselt, ik zeg:goed bezig!
Hasselter | Hasselt | MAANDAG, 24.09.12 | 14.53 UUR | Kwetsend of ongepast?
Vandaag:
13° | 9°
Meer weer...
Morgen:
14° | 7°


LIVE SPORT
Sc Genemuiden - HZVV H. 0-0
Olympia'28 - Vv Hattem 6-3
Sv Gramsbergen - DESZ 2-1
AGENDA
  • Zondag 22.10.17
  • Maandag 23.10.17
  • Dinsdag 24.10.17
  • Woensdag 25.10.17
  • Donderdag 26.10.17
  • Vrijdag 27.10.17
  • Zaterdag 28.10.17
  • Volledige agenda...

POLL

  • Gemeenten delen zorgen over aanvliegroute Airport Lelystad
 Terecht, het dossier is incompleet!
 Euh, wat is een vliegtuigbeweging?
 Hoe laag komen vliegtuigen over ons huis?
 'Uitbreiding Airport Lelystad vormt aantasting leefomgeving'

TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
0.50638 s vps1