Vrijdag 25.04.14 | 09.32 uur

Brandblussertje biedt geen soelaas autobrand

Auto in vlammen op Stouweweg Zwartsluis

Auto in vlammen op Stouweweg Zwartsluis

Auto in vlammen op Stouweweg Zwartsluis© Henry Wallinga

Een personenauto is aan het begin van de nacht, van maandag op dinsdag 20 november volledig uitgebrand op de Stouweweg te Zwartsluis. Halverwege de rit (de man was net klaar van zijn werk) vatte de auto door vermoedelijk een technisch mankement vlam. De bestuurder zette de auto in de berm en daar brandde de wagen volledig uit. De onfortuinlijke man ondernam nog een bluspoging met zijn brandblussertje, maar dat bood geen soelaas.

Er werd contact gezocht met de alarmcentrale.

De Meldkamer Oost Nederland stuurden de brandweermannen van Zwartsluis naar het buitengebied Baarlo, alwaar de hevig brandende auto stond. Bij aankomst van de spuitgasten stond het voertuig in lichterlaaie.

Om te blussen werd gebruik gemaakt van schuimvormend middel en als laatste werd een straal hoge druk ingezet. Het totaal vernielde vervoersmiddel werd door bergingsbedrijf Hooikammer afgevoerd.

reageren REAGEER | stuur door DOORSTUREN | printen PRINT | DINSDAG, 20.11.12 | 20.25 UUR
beste mensen

wat nou als ze geen sirenes hadden aangedaan en dan wel een ongeluk veroorzaakt hadden, door de sirenes.
gingen die *** weer daar over *** en vooral moelijk doen.

wat een leven hebben jullie.
Joris | Zwartsluis | DONDERDAG, 06.12.12 | 16.14 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hebben jullie nou werkelijk niks anders te doen dan die mensen af te*** stel nou dat er eens geen brandweer was dan jankte jullie wel anders als je huis of zo in de fik staat en er geen brandweer kwam omdat de elite van zwartsluis zich stoort aan de sirene's ga jullie schamen
Chris | Zwartsluis | ZATERDAG, 01.12.12 | 13.02 UUR | Kwetsend of ongepast?
Dan slaapt u er goed doorheen,
Bewoner kranerweerd | | VRIJDAG, 30.11.12 | 21.47 UUR | Kwetsend of ongepast?
Woon bijna naast brandweerkazerne heb hier niks van gehoord. Soms hebben mensen ook niks beters te doen denk ik dan maar
Jan | Zwartsluis | VRIJDAG, 30.11.12 | 16.21 UUR | Kwetsend of ongepast?
Tja, ze zullen maar een ongeluk veroorzaken als ze geen sirene aan hebben, zijn ze echt goed de klos. Er zijn nu eenmaal regels! Als ze voorrang nodig zijn moeten ze zwaailampen en sirene aanhebben.
Aat | Hasselt | WOENSDAG, 28.11.12 | 08.54 UUR | Kwetsend of ongepast?
Ik vond de sirenes ook een beetje overdreven.En ja ik weet ook dat de brandweerlieden dag en nacht weer of geen weer.... voor de mensen klaar staan.Door met sirenes te gaan rijden in de nacht, worden de mensen wakker en wat krijg je dan ramp toeristen....die dan weg gestuurd worden. Ook logisch!!! Er is 's nacht bijna geen mens op de weg...dus vindt ik tja ja... zonder sirenes maar wel zwaailichten ruim voldoende!!!
Mbbz | Zwartewaterland | MAANDAG, 26.11.12 | 12.08 UUR | Kwetsend of ongepast?
Mooizo weer zo n stinkende ouwe auto minder
Diablo | Hasselt | ZATERDAG, 24.11.12 | 18.44 UUR | Kwetsend of ongepast?
@Antje, wees blij met enthousiaste brandweerlieden. Zij gaan er bij nacht en ontij voor ons uit om ons te helpen.
Peter | Zwartsluis | WOENSDAG, 21.11.12 | 17.52 UUR | Kwetsend of ongepast?
Bij reacties zoals van "Antje" denk ik altijd: Erger u niet, verbaas u slechts!
Mensen met het verstand van een plakje kaas zijn helaas overal en menen ook hun mening te moeten geven, hoe dom en kortzichtig ook.
Jaap | Hasselt | WOENSDAG, 21.11.12 | 14.43 UUR | Kwetsend of ongepast?
@Antje: NIMBY - Zoek zelf maar op wat hier precies de betekenis van is.
John | Hasselt | WOENSDAG, 21.11.12 | 10.29 UUR | Kwetsend of ongepast?
@ Antje
Deze 'overenthousiaste' brandweerlieden staan anders wel dag en nacht voor je klaar. En er is niks overenthousiaste aan, ze houden zich gewoon aan de regels.....
Hans | Zwartewaterland | WOENSDAG, 21.11.12 | 01.13 UUR | Kwetsend of ongepast?
Jammer voor de eigenaar! Jammer ook voor al die inwoners van Zwartsluis die in de vroege nacht 'getrakteerd' werden op de loeiende sirenes van de brandweer waar de blauwe zwaailichten ook afdoende waren geweest. Mogelijk moet er bij een uitruk met sirenes worden gewerkt, maar ik krijg eerder de indruk dat er weer eens wat overenthousiaste brandweerlieden onderweg waren.
Antje | Zwartsluis | WOENSDAG, 21.11.12 | 01.07 UUR | Kwetsend of ongepast?
Vandaag:
20° | 7°
Meer weer...
Morgen:
21° | 8°


TEKSTADVERTENTIES
Winnaar Vakprijs
www.lifestyleadviseur.nl
Ontwerper voor tuinen ťn interieurs. Voor elk ontwerp een gouden idee!
Jemako online bestellen!
www.jemako-shop.com
Jemako snel uit voorraad geleverd. Laat u verrassen door het gemak!
Luchtfoto's bestellen?
www.agriluchtfoto.nl
Rechtenvrije afbeeldingen, hoge resolutie. Professioneel en betaalbaar!