Woensdag 13.12.17 | 13.39 uur

KNVB: Beslissing in belang van het voetbal

Amateurvoetbal afgelast na overlijden grensrechter

De KNVB heeft besloten alle amateurwedstrijden voor komend weekeinde af te gelasten ter nagedachtenis aan de maandag overleden grensrechter Richard Nieuwenhuizen.

De grensrechter werd afgelopen weekend tijdens de wedstrijd SC Buitenboys B3 - SV Nieuw Sloten B1 dusdanig mishandeld door spelers van Nieuw Sloten dat hij een dag later overleed.

De politie hield drie jongens uit Amsterdam van 15 en 16 jaar aan. Ze worden verdacht van doodslag, mishandeling of openlijke geweldpleging. Donderdag bepaalt de rechter-commissaris of het voorarrest wordt verlengd.

reageren REAGEER | stuur door DOORSTUREN | printen PRINT | DINSDAG, 04.12.12 | 16.10 UUR
Overdreven reactie van de KNVB om alle wedstrijden af te schaffen. Er is momenteel helemaal niet meer geweld dan 10 jaar geleden op de velden. Ik zie het dan ook als een buitengewoon treurig incident, waarvan het natuurlijk geen toeval is dat deze in regio Almere/Amsterdam heeft plaatsgevonden.

En wat betreft de derby's in Zwartewaterland: die mogen ook best op het scherpst van de snede worden gespeeld. Dat maakt de wedstrijden mooi. Dit kan ook, getuige het feit dat hier nog nooit een scheids of grens in elkaar is geslagen.
Frank | Hasselt | VRIJDAG, 07.12.12 | 14.41 UUR | Kwetsend of ongepast?
JBF, ik zie zweer ook als sfeer. Allebei is of kan verdorven zijn.
Gerjan | Zwartsluis | DONDERDAG, 06.12.12 | 11.21 UUR | Kwetsend of ongepast?
Gewoon spelers die zich misdragen, en dus niet van de leiding van de wedstijd (tijdens en na)kunnen afblijven, levenslang schorsen en de club waar ze voor uitkomen opheffen. Gaat de zweer vanzelf van binnenuit genezen.
JBF | Hasselt | WOENSDAG, 05.12.12 | 23.25 UUR | Kwetsend of ongepast?
Jammer dat er in de voetbalsport zoveel geld omgaat......
Anders waren de ere- en de eerste divisie ook afgelast. Laten we de 1e zaterdag van december in het vervolg stil staan bij het geweld en agressie in de sportwereld. zeg maar een 4 mei viering voor de gehele sportwereld. De hele zaterdag geen sport in Nederland. Maar ja dat kost de sponsors en de bobos te veel geld. jammer gemiste kans.
Gerjan | Zwartsluis | WOENSDAG, 05.12.12 | 22.09 UUR | Kwetsend of ongepast?
Sportclub, desz en olympia.
geef het goede voorbeeld want bij wedstrijden onderling wil het ook nog wel eens niet goed afgelopen met verhitte hoofden op het veld omdat men NIET wil verliezen.
na de winterstop staan nog enkele derby's op het programma dus schouders eronder en laat zien dat het ook sportiever kan dan dat nu soms gebeurt.
Supporter | Zwl | WOENSDAG, 05.12.12 | 16.16 UUR | Kwetsend of ongepast?
De verloedering en agressie in Nederland neemt toe. Een duidelijk standpunt van de KNVB, maar zijn ze bereid hier echt iets aan te gaan doen?
Supporter | Hasselt | WOENSDAG, 05.12.12 | 09.28 UUR | Kwetsend of ongepast?
Dus niet......................Voetbal is blijkbaar echt OORLOG en dan nog wel een compleet elftal!?
Toeschouwer | ZWL | DINSDAG, 04.12.12 | 22.54 UUR | Kwetsend of ongepast?
Sport verbroedert....?
Marco | Genemuiden | DINSDAG, 04.12.12 | 22.40 UUR | Kwetsend of ongepast?
Vandaag:
3° | 0°
Meer weer...
Morgen:
3° | 0°


AGENDA
TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
0.38424 s