Zondag 18.02.18 | 12.25 uur

ROVA: Restafval en Gft-afval naar dinsdag

Zondagsrust gewaarborgd voor Zwartewaterland

Afvalcontainers Zwartewaterland dinsdag aan de weg!

Afvalcontainers Zwartewaterland dinsdag aan de weg! © F. Brouwer

Per 1 januari is de inzameldag voor rest- en GFT-afval verschoven naar dinsdag. Per februari verandert ook de starttijd van 08.00 uur naar 07.00 uur. Het afval kan daarom eerder opgehaald worden dan u gewend was. Containers horen op de inzameldag voor 07.00 uur op de aanbiedplaats te staan.

Reden voor het terugdraaien van de starttijd is de verandering van de inzameldag.

Bij inzameling op maandag werden er op zondagavond al containers aan de weg gezet. Dat is vanuit de gemeente niet wenselijk in verband met de zondagsrust.

Afvalkalender
De inzameldagen kunt u terugvinden op de afvalkalender van ROVA. Ook kunt u de gratis ROVA-app downloaden, waarmee een herinnering ingesteld kan worden voor de inzameldagen.

Meer informatie: www.rova.nl

reageren REAGEER | stuur door DOORSTUREN | printen PRINT | WOENSDAG, 23.01.13 | 10.39 UUR
Zal wel komen door signalen vanaf de andere kant. Ik denk dat de gemeente maar eens over serieuze zaken moet gaan beslissen dan dit soort onzin.
Sam de Ridder | Hasselt | DINSDAG, 29.01.13 | 12.55 UUR | Kwetsend of ongepast?
Wat een flauwekul reden zeg. Ik durf geen scheet meer te maken op Zondag.
Henny | Zwartsluis | DINSDAG, 29.01.13 | 12.52 UUR | Kwetsend of ongepast?
Reageren op zondag kan wel??
Kan Internet niet op slot op zondag in Zwartewaterland?


Burger | Hasselt | ZONDAG, 27.01.13 | 16.28 UUR | Kwetsend of ongepast?
Heel bijzonder, zoveel mensen zoveel meningen, goed! Maar ik vind het wel jammer dat de mensen die alleen maar zeuren over geloof misschien zelf niet zo vaak gelooft worden.
Ateïst | Hasselt | ZATERDAG, 26.01.13 | 02.35 UUR | Kwetsend of ongepast?
Tsjonge jonge, een dag later de container bij de weg.. Vervelend zeg. Kom op zeg, wat maakt dat nou uit? Kost evenveel tijd.... Wat kun je je druk maken om niks!
Anoniem | Z\'luis | VRIJDAG, 25.01.13 | 01.03 UUR | Kwetsend of ongepast?
Kan ik straks op de zondag(avond) de ondergrondse container niet gebruiken? Hoe serieus moet/kan je de politiek nog nemen. Wel heel klein burgerlijk.
Inwoner | Zwartsluis | DONDERDAG, 24.01.13 | 22.38 UUR | Kwetsend of ongepast?
Kom op mensen in wat voor gemeente wonen wij. De zondagsrust wordt verstoord door een container die op zondagavond aan de weg gezet wordt. Die container maakt bij mijn weten geen geluid en staat gewoon helemaal stil. Het is wel duidelijk dat dit weer een SGP actie is. Belachelijk.Wat mij betreft elke zondag gezellige drukte op ZONDAG met toeristen en lekker veel mensen werken op zondag en absoluut geen rust op zondag.
Hasselter | Zwartewaterland | DONDERDAG, 24.01.13 | 17.24 UUR | Kwetsend of ongepast?
De gemeente Zwartewaterland maakt zich compleet belachelijk met deze maatregel. Zelf Urk en Staphorst gaan hier beter mee om. Dit is zwichten voor "ZWARE" terreur.
Egbert | Zwartewaterland | DONDERDAG, 24.01.13 | 17.06 UUR | Kwetsend of ongepast?
Wat een kolder! Als de containers al op zondag aan de weg gezet werden wass dat laat in de avond en heeft niemand er last van! Waar mensen WEL last van hebben is van stom bezopen jongeren die van zaterdag op zondag luid schreeuwend en vloekend door de straten en over de grachten zwalken en alles wat ze voor de voeten komt vernielen. Hoezo Zondagsrust???
Albert | Hasselt | DONDERDAG, 24.01.13 | 14.23 UUR | Kwetsend of ongepast?
"Bij inzameling op maandag werden er op zondagavond al containers aan de weg gezet. Dat is vanuit de gemeente niet wenselijk in verband met de zondagsrust."

Wat een onzin zeg!! Zal dit nu echt de reden zijn geweest? En niet gewoon een interne verandering bij de ROVA?

Gerwin | HAsselt | DONDERDAG, 24.01.13 | 12.28 UUR | Kwetsend of ongepast?
In verband met mijn werk, rust ik vaak op maandag. Kan hier ook rekening mee worden gehouden?? WAt leven in een "dorp" Zwartewaterland is de naam gemeente niet meer waardig. Ouderwetse regels belemmeren ons om mee te gaan in de vaart der volkeren. Je mag dus in de nacht van zaterdag op zondag wel lawaai maken?? Of komen hier ook nieuwe regels voor? Ziet er nu naar uit dat er waarschijnlijk een soort dienst komt vanuit de gemeente die op zaterdag voor 12 uur hekken plaatst rond Zwartewaterland. Hoe lang duurt het nog voordat orthodox Zwartewaterland eens gaat beseffen dat de wereld groter is dan die waarin zij leven.
Zwartewaterlander | Genemuiden | DONDERDAG, 24.01.13 | 12.12 UUR | Kwetsend of ongepast?
Laat ze al die gelovigen maar laten lopen op Zondag , en de klokken uit de kerk halen , dan waarborg je de Zondagsrust, niet door deze onzin
Zwartewaterland | Zwartewaterland | DONDERDAG, 24.01.13 | 09.32 UUR | Kwetsend of ongepast?
Zondagrust is iets waar we nodig vanaf moeten dit achterhaalde middeleeuwse onzin moet geschrapt worden.
de Zondagsrust belemmert onze Gemeente al jaren in zijn vooruitgang.
en is gewoon iet meer van deze tijd.
trouwens na Zondag 24 uur is het Maandag morgen!
Ron van Hasselt | Zwartewaterland | DONDERDAG, 24.01.13 | 09.26 UUR | Kwetsend of ongepast?
Zo, hé hé..eindelijk uitgelachen.
Jako | Zwartsluis | DONDERDAG, 24.01.13 | 08.14 UUR | Kwetsend of ongepast?
Zal de ijsbaan ook wel dicht zijn op zondag, Dat maakt me toch een herrie.
Jan | Genemuideen | DONDERDAG, 24.01.13 | 01.38 UUR | Kwetsend of ongepast?
Het moet niet gekker worden.. Grote groepen mensen over de straat die overigens midden op straat blijven lopen is geen hinder voor 'onze' Zondags rust? Met alle respect maar dit gaat toch wel een beetje erg ver. De weegschaal begint een beetje erg ver naar de andere kant te hangen _|- ! Kom op zeg..
Jonge ondernemer | Hasselt | WOENSDAG, 23.01.13 | 22.10 UUR | Kwetsend of ongepast?
Normen en waarden.
In deze jachtige tijd waarin iedereen haast heeft nog geen tijd om voor 18.00 uur de boodschappen kan doen,
dat zelfs dit bijna ook niet voor 20.00 uur het kan redden,
en zelfs op onze vrije zaterdag de winkels tot 20.00 uur open moeten zijn, omdat wij op deze vrije zaterdag ons geen tijd gunnen om naar de winkel te gaan en daarom dit zelfs al kan op zondag.
tsjonge jonge jonge.wat een rust

Ik kan mij nog herinneren dat ik op zaterdagochtend naar school moest, dat mijn vader op zaterdag tot 12.00 uur gewoon moest werken.

Dat dezelfde groepmensen als van mijn vadersleeftijd er voor hebben geknokt voor die vrije zaterdag en één week vacantie
dat in deze tijd, die vrije zaterdag ouderwets is geworden.

Dat wij zelfs op zondag ons geen rust en stilte veroorloven en anderen dit niet gunnen omdat wij, het lawaai en de drukte van de door - de - weekse- dag op deze wereld als normaal zijn gaan beschouwen.

m.a.w nog even en dan weten wij niet meer op welke dag van de week wij leven.
Koester deze dag die vrije rusdag.

Het heeft niets met een kerk of geloof te maken
maar wel met regels, normen en waarden.
laat je de kop niet gek maken.






Jan Stoeten | Hasselt | WOENSDAG, 23.01.13 | 21.23 UUR | Kwetsend of ongepast?
Noem mij een ding waar bij de gemeenteraad/rova,
wel een normaal besluit nemen.
onvoorstelbaar wat een vertegenwoordigers.
Frits spits, | Hasselt | WOENSDAG, 23.01.13 | 21.10 UUR | Kwetsend of ongepast?
Nou, ik vindt het een kleine moeite rekening te houden met onze gelovige medeburgers, als ik op zondag mijn auto was doe het zonder herrie te maken.
Pieter | Hasselt | WOENSDAG, 23.01.13 | 20.43 UUR | Kwetsend of ongepast?
Zal de ijsbaan ook wel dicht zijn op zondag, Dat maakt me toch een herrie.
Jan | Genemuideen | WOENSDAG, 23.01.13 | 20.16 UUR | Kwetsend of ongepast?
Tja, meeste stemmen gelden he, bij een verkiezing. We vinden t allemaal goed dat deze politieke partijen hier ''de baas'' zijn.
Moeders | Asselt | WOENSDAG, 23.01.13 | 18.48 UUR | Kwetsend of ongepast?
Gewoon weg met dat gedoe in hasselt maak zelf wel uit wat ik doe in deze gemeente heb ik dat gezuur niet bij nodig.........
Klaas | Zwartewaterland | WOENSDAG, 23.01.13 | 18.06 UUR | Kwetsend of ongepast?
Maken ze in de keet geen lawaai?
Hendrik | De sluus | WOENSDAG, 23.01.13 | 18.05 UUR | Kwetsend of ongepast?
Gelukkig maar dat die reacties hieronder stroken met mijn mening. Dacht al even dat ik gek was geworden nadat ik het artikel had gelezen.
Frank | Hasselt | WOENSDAG, 23.01.13 | 17.59 UUR | Kwetsend of ongepast?
Marco je bent zielig bezig met dit vergelijk, trouwens je slaapt elke zondag lang uit,was vroegar wel anders he'!
Jan | Genemuiden | WOENSDAG, 23.01.13 | 17.36 UUR | Kwetsend of ongepast?
Maken ze met slam FM in de keet in de hoofdstad van onze gemeente geen lawaai dan?
Hendrik | De sluus | WOENSDAG, 23.01.13 | 17.26 UUR | Kwetsend of ongepast?
Weet je hoe deze regel tot stand is gekomen doordat half genemuiden in de raad zit kijk maar naar het arrgument keet de kolk en zo drukken we nog meer dingen er door!!!!!!!!!!!stelletje *** daar!
Sluziger | Zwartsluis | WOENSDAG, 23.01.13 | 16.40 UUR | Kwetsend of ongepast?
Laat de gemeente zich eens druk gaan maken over zaken die er echt toedoen!
Spieker | Hasselt | WOENSDAG, 23.01.13 | 16.22 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hehe, ben eindelijk uitgelachen!!!!
Sluziger | Zwartsluis | WOENSDAG, 23.01.13 | 16.05 UUR | Kwetsend of ongepast?
Hoe belachelijk kun je je als gemeente maken? Is er soms een conservatieve groepering binnen onze gemeente die actie heeft ondernomen?. Leuk item voor Man bijt Hond of voor de Jakhalzen van de Wereld draait Door. We gaan weer een stap terug in de tijd, en zwichten voor orthodoxe machten binnen Zwartewaterland.
Zwartewaterlander | Genemuiden | WOENSDAG, 23.01.13 | 13.42 UUR | Kwetsend of ongepast?
Deze reden gaat de gemeente Zwartewaterland toch niet serieus menen he? In wat voor tijdperk leven we?
Hasseltse | | WOENSDAG, 23.01.13 | 13.20 UUR | Kwetsend of ongepast?
Om nog maar te zwijgen over die herrie van de kerkklokken op zondagmorgen! ;-)
Ook een Zwartewaterlander | | WOENSDAG, 23.01.13 | 13.14 UUR | Kwetsend of ongepast?
"Dat is vanuit de gemeente niet wenselijk in verband met de zondagsrust." Mag ik even lachen? Hier op zondag stapt half Genemuiden in de auto om naar de kerk te rijden... Dat betekent hier op 't Tag een drukte van jewelste aan de aanliggende straten. En iedereen woont binnen loopafstand. Bijzondere maatregel van de gemeente.
Marco | Genemuiden | WOENSDAG, 23.01.13 | 12.34 UUR | Kwetsend of ongepast?
Wat een verstand.....
Robert | Zwartewaterland. | WOENSDAG, 23.01.13 | 11.47 UUR | Kwetsend of ongepast?
Ja, dat maakt me toch ook een herrie zeg, al die containers op zondag! Moeten we binnenkort ook op de sloffen buitenlopen op zondag? Dat gerammel van al die schoenen kan natuurlijk ook niet. Maar: gaat nu iedereen dan ook op de fiets naar de kerk? Want feit is wel dat het op zondag op 2 momenten in Hasselt heel druk is..en dat is vanwege de stroom auto's die..naar de kerk gaan! Met alle lawaai van dien... Alle gekheid op een stokkie: ik gun iedereen zijn/haar geloofsovertuiging, maar de reden die hierboven wordt genoemd om de zondagsrust te handhaven is natuurlijk volkomen bezopen. Containers die de rust verstoren..kom op zeg!
John | Hasselt | WOENSDAG, 23.01.13 | 11.40 UUR | Kwetsend of ongepast?
Vandaag:
7° | 0°
Meer weer...
Morgen:
5° | -2°


LIVE SPORT
SV Urk - Sc Genemuiden 3-0
SV Nieuwleusen - DESZ 0-3
Olympia'28 - Zwolsche Boys 2-3
AGENDA
TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
0.63793 s