Maandag 19.02.18 | 23.08 uur


advertentie

Kuieren door oud-Zwartsluis

Huuskamerproat 'wandelt' door het Buutenkwartier

In Sluuspoort wordt donderdag 22 februari weer een 'Huuskamerproat' gehouden. Onder het genot van een kop koffie of thee kan er 'gewandeld' worden door oud-Zwartsluis. Belangstellenden worden van harte uitgenodigd. 'Huuskamerproat' begint om 10.00 uur.

LEES MEER... | MAANDAG, 19.02.18 | 20.02 UUR


advertentie

Twintig kleinere evenementen in Overijssel ontvangen subsidie

Subsidie voor Omloop van de IJsseldelta

Kleinere evenementen versterken de lokale saamhorigheid en maken van Overijssel een aantrekkelijke provincie. Twintig organisaties ontvangen dit jaar een financiële ondersteuning voor de voorbereiding, uitvoering of verbetering van hun evenement.

LEES MEER... | MAANDAG, 19.02.18 | 11.35 UUR


advertentie

Gedeelte opbrengst naar Forza4Sam

Rock Evening op zaterdag 10 maart 2018

Op zaterdag 10 maart 2018 vindt de elfde editie van de Rock Evening plaats. De organisatie van het jaarlijkse muziekfestijn haalt de Belgisch/Nederlandse live band 'LoudFire' naar verenigingsgebouw d'Overtoom in Genemuiden. Naast het programmeren en organiseren heeft de organisatie maandag ook het goede doel bekendgemaakt: Forza4Sam.

LEES MEER... | MAANDAG, 19.02.18 | 11.00 UUR


advertentie

Veel belangstelling voor lezing over werkkampen

Westhoff over de oorlogsjaren in buurgemeente

Westhoff over de oorlogsjaren in buurgemeente

Westhoff over de oorlogsjaren in buurgemeente© Roel Kleine

Voor een kleine 100 bezoekers in gebouw De Poort in Zwartsluis heeft Gert Jan Westhoff uit Genemuiden een boeiende lezing gehouden over de werkkampen, die in de oorlogsjaren in Rouveen en Staphorst hebben gestaan. De bijeenkomst, die was georganiseerd door de Stichting Herdenking Joods Leven Zwartewaterland, werd opgeluisterd met passende muziek van de klezmerband Kletsmoar.

LEES MEER... | MAANDAG, 19.02.18 | 07.52 UUR


advertentie

SV Urk fileert koploper

Off-day Sc Genemuiden zorgt voor verlies op Urk

Off-day Sc Genemuiden zorgt voor verlies op Urk

Off-day Sc Genemuiden zorgt voor verlies op Urk© Helmich Lubberts

SC Genemuiden was geen schim vergeleken bij de wedstrijd die het twee weken geleden tegen SDC Putten op de mat legde. SV Urk was zaterdag simpelweg de betere ploeg en dat de drie punten op het voormalige eiland bleven was dan ook meer dan terecht.

LEES MEER... | MAANDAG, 19.02.18 | 07.39 UUR


advertentie

Sluzigers met volle buit huiswaarts

DESZ knokt zich naar eerste uitzege

DESZ knokt zich naar eerste uitzege

DESZ knokt zich naar eerste uitzege© Henk Kuik

Het eerste elftal van DESZ heeft er een tijdje op moeten wachten, maar de eerste uitzege van dit seizoen is eindelijk een feit. Rode lantaarndrager S.V. Nieuwleusen werd daarvoor opzij gezet. De overwinning kreeg pas in de tweede helft gestalte. De rood-witten scoorden na rust namelijk driemaal, zonder zelf een tegentreffer te incasseren: 0-3.

LEES MEER... | MAANDAG, 19.02.18 | 07.18 UUR


advertentie

Stijgende luchtdruk boven Scandinavië!

Winter gaat nog hard toeslaan!

Winters landschap Om de Weede

Winters landschap Om de Weede© D. van Rees

Volgens de kalender gaan we hard op weg richting de eerste lentemaand maart. Over anderhalve week is het al weer zo ver. Maar de natuur denkt daar volstrekt anders over. De laatste fase van februari gaat namelijk de koudste deel van deze winter worden. Ee winter die tot dusver geen potten heeft kunnen breken.

LEES MEER... | MAANDAG, 19.02.18 | 01.15 UUR


advertentie

Participatie en raadsverkiezingen centrale thema’s

Samen Actief dag op 17 maart 2018

De gemeente Zwartewaterland organiseert op 17 maart 2018 in het gemeentehuis de Samen Actief dag. Deze dag staat in het teken van participatie en de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. Inwoners kunnen tussen 10.00 en 16.00 uur inspiratie opdoen bij de verschillende bewonersinitiatieven en meedenken over het Zwartewaterland van de toekomst. Daarnaast kunnen ze opstappen op de Verkiezingenbus, een bezoekje brengen aan de politieke markt en aanwezig zijn bij een politiek debat. Ook voor de kinderen zijn er activiteiten. De Samen Actief dag is ook de start van het participatietraject van de Omgevingsvisie en de visie Sociaal Domein.

LEES MEER... | ZATERDAG, 17.02.18 | 10.42 UUR


advertentie

In gesprek met Jannet Hoentjen, lijsttrekker PvdA

'Wie liever een andere wind voelt waaien, moet naar de stembus gaan'

In gesprek met Jannet Hoentjen, lijsttrekker PvdA

In gesprek met Jannet Hoentjen, lijsttrekker PvdA© DKN | RDV

Persoonlijke redenen en de begeleiding van een ingrijpende reorganisatie op het werk deden Jannet Hoentjen een paar jaar geleden besluiten haar activiteiten in de lokale politiek op een laag pitje te zetten. In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 keert zij echter vol overtuiging terug als nieuwe lijsttrekker van de PvdA. "Ik ben gevraagd en heb mij beschikbaar gesteld", vertelt Hoentjen. "Ik zal niet op de barricades gaan staan, maar als echte bruggenbouwer altijd de overeenkomsten zoeken."

LEES MEER... | VRIJDAG, 16.02.18 | 18.00 UUR


advertentie

Thuisbakkers bakken voor Stichting Phoneo

'Heel Hasselt Bakt!' op vrijdag 23 maart 2018

Op vrijdag 23 maart 2018 barst de strijd weer los voor iedereen vanaf 14 jaar uit Hasselt voor de bakwedstrijd 'Heel Hasselt bakt!'. Welke thuisbakker bakt dit jaar de allerlekkerste taart? Een vakjury en klanten van Emté Supermarkten in Hasselt verkiezen de lekkerste taart. De opbrengst is voor het goede doel, Stichting Phoneo.

LEES MEER... | VRIJDAG, 16.02.18 | 12.46 UUR

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen 2018

Lokaal politiek vragenuurtje in d'Overtoom

Eenmaal in de 4 jaar vinden in Nederland verkiezingen voor de gemeenteraad plaats. De laatste gemeenteraadsverkiezingen waren op 19 maart 2014. De eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen zijn op 21 maart 2018. Aan deze reguliere verkiezingen nemen 335 gemeenten deel. Verenigingsgebouw d'Overtoom in Genemuiden houdt op dinsdag 13 maart 2018 een lokaal inloop-, en vragenuurtje van politieke partijen voor burgers van de gemeente Zwartewaterland.

LEES MEER... | VRIJDAG, 16.02.18 | 07.37 UUR

Aanpassen eigen straat aan veranderend klimaat

WDODelta: 'Klimaatsubsidie' voor initiatieven verlengd'

Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) verlengt de speciale ‘klimaatsubsidie’ voor gezamenlijke initiatieven van inwoners, (wijk)verenigingen, maatschappelijke organisaties en onderwijsinstellingen. Hiermee wil het waterschap acties om de eigen straat en leefomgeving ‘klimaat-proof’ in te richten stimuleren en ondersteunen. De maximale subsidie per initiatief is 50% van de kosten, met een maximum bijdrage van 10.000 euro.

LEES MEER... | DONDERDAG, 15.02.18 | 15.48 UUR

Ontmoeting, herkenning en bemoediging

Thema-avond 'Verlies... en verder?' in Genemuiden

Op donderdag 22 februari 2018 is er in zorgcentrum De Meente (Dorus Rijkersstraat 2) in Genemuiden een avond met als thema 'Verlies... en verder?'. Spreekster is mevrouw Mirjam Booij – Hendriks van Praktijk VeerKracht uit Nieuwleusen.

LEES MEER... | DONDERDAG, 15.02.18 | 13.04 UUR

SluisPop op eerste dag maritiem evenement

Ancora naar Nationale Sleepbootdagen 2018

Het Kolksluispodium vormt donderdag 10 mei, Hemelvaartsdag, het decor voor een wervelende muziekshow. Traditiegetrouw is de eerste dag van de drie nationale Skleepbootdagen voor een belangrijk deel ingevuld met SluisPop. Dit keer vormt de formatie Ancora de hoofdact. Rondom deze hoofdact zorgt de showband Karambam bovendien nog voor vele uurtjes muziek- en zangplezier. Iedereen kan gratis en voor niets getuige zijn van de optredens op het Kolksluispodium.

LEES MEER... | DONDERDAG, 15.02.18 | 11.14 UUR

Stemmen voor het referendum

Landelijk Referendum op 21 maart 2018

Op woensdag 21 maart 2018 is er, naast de gemeenteraadsverkiezingen, ook de stemming van een raadgevend referendum over de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2017. De tekst van de aan het referendum onderworpen wet is vanaf woensdag 21 februari 2018 kosteloos op het gemeentehuis verkrijgbaar. Dat heeft burgemeester Bilder van Zwartewaterland deze week bekendgemaakt.

LEES MEER... | DONDERDAG, 15.02.18 | 08.47 UUR


advertentie

Vandaag:
4° | -2°
Meer weer...
Morgen:
4° | -2°



advertentie
AGENDA

POLL

  • Gemeenten delen zorgen over aanvliegroute Airport Lelystad
 Terecht, het dossier is incompleet!
 Euh, wat is een vliegtuigbeweging?
 Hoe laag komen vliegtuigen over ons huis?
 'Uitbreiding Airport Lelystad vormt aantasting leefomgeving'

MEEST GELEZEN

TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
0.69663 s