Dinsdag 12.12.17 | 13.15 uur


advertentie

Gemeentelijk woonvisie als basis voor afspraken komende vier jaar

Prestatieafspraken 'Wonen in Zwartewaterland'

Woningcorporatie Wetland Wonen, huurdersvereniging Zwartewaterwiede en de gemeente Zwartewaterland hebben prestatieafspraken gemaakt op het gebied van wonen in Zwartewaterland voor de komende vier jaar. Op dinsdag 5 december 2017 zetten de heer M. Timmerman (Wetland Wonen), mevrouw M. Griffioen (Zwartewaterwiede) en wethouder G. Knol een handtekening onder de afspraken.

LEES MEER... | DINSDAG, 12.12.17 | 15.00 UUR


advertentie

Campagne 'Glasvezel buitenaf' loopt bijna ten einde

Burgerinitiatief pleit voor glasvezel Zwartewaterland

Vandaag, dinsdag 12 december 2017 wordt in Genemuiden een informatiedag gehouden over de toekomst van glasvezel in de Kop van Overijssel. Een lokale initiatiefgroep, onder aanvoering van Eric Kok, voorzitter Burgerinitiatief Glasvezel Buitengebied Zwartewaterland, zet zich volop in voor het realiseren van glasvezel in het buitengebied van deze gemeente.

Gerelateerde artikelen:

LEES MEER... | DINSDAG, 12.12.17 | 12.40 UUR


advertentie

Jaarlijks concert in de Ichthuskerk

Bovenkerk Kamerkoor kerstconcert in Hasselt

Het jaarlijkse kerstconcert, in de Protestantse Ichthuskerk (Kastanjelaan) Hasselt vindt plaats op zaterdag 23 december 2017, vanaf 16.00 uur. Muzikale medewerking wordt verleend door het Bovenkerkkamerkoor uit Kampen m.m.v. het dubbelkwartet ‘Voxtet Vocaal Ensemble’.

LEES MEER... | DINSDAG, 12.12.17 | 09.19 UUR


advertentie

Drie dagen non-stop lokale radio in Zwartewaterland

Zwartewaterland in actie voor stichting Hartekind

De organisatie van 'Zwartewaterland Helpt' heeft niet te klagen over hulp tijdens hun jaarlijkse radiomarathon voor het goede doel. Verschillende (sport)verenigingen, scholen, de plaatselijke horeca, middenstand, sponsoren en natuurlijk de inwoners van Zwartewaterland dragen het goede doel; ‘Stichting Hartekind’ een warm hart toe. In aanloop naar de radiomarathon zijn er al verschillende inzamelacties van start gegaan.

LEES MEER... | DINSDAG, 12.12.17 | 08.29 UUR


advertentie

Gladheidsbestrijding Zwartewaterland in volle gang!

Herman Mol: 'Om 03.00 uur gaat de wekker weer'

Herman Mol achter het stuur van de strooiwagen

Herman Mol achter het stuur van de strooiwagen© DKN | R.W.Jansema

'Het is water naar de zee dragen in dit geval', vertelt Herman Mol. De Sluziger zit al meer dan vijftien winters op de strooiwagen voor de gemeente Zwartewaterland. Gedurende deze dagen is de gladheidsbestrijder weinig thuis, want alle wegen in de gemeente moeten bestrooit en sneeuw-vrij gemaakt worden. "Mijn vrouw Betsie had mij nog een bakje eten meegegeven, maar daar heb nog geen tijd voor gehad", lacht Mol omstreeks 20.15 uur.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 21.20 UUR

Muziekvereniging 'Voorwaarts Zwartsluis' bestaat 95 jaar!

Eerste verjaarsdagskalender Voorwaarts voor Bilder

Eerste verjaarsdagskalender Voorwaarts voor Bilder

Eerste verjaarsdagskalender Voorwaarts voor Bilder© Albert Dijkstra

Het eerste exemplaar van de verjaardagskalender van het 95 jarige 'Voorwaarts Zwartsluis' is onlangs uitgereikt aan burgermeester Bilder van de gemeente Zwartewaterland.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 17.02 UUR


advertentie

KNMO Muziekexamens in Zwartsluis

Muziekvereniging Voorwaarts verwelkomt muzikanten

Muziekvereniging Voorwaarts verwelkomt muzikanten

Muziekvereniging Voorwaarts verwelkomt muzikanten© Roel Dijkstra

Zaterdag 9 december 2017 stonden de KNMO muziekexamens - gehouden bij Muziekvereniging Voorwaarts Zwartsluis - op het programma. Negentig muzikanten uit de Provincie Overijssel waren voor deze examens naar Zwartsluis afgereisd. Er deden namens de plaatselijke muziekvereniging zes muzikanten mee. Dit zestal ontvang na afloop het felbegeerde diploma.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 15.19 UUR


advertentie

Creatieve avond in Sluuspoort Zwartsluis

Albert Greveling houdt demonstratie 'bloemschikken'

Albert Greveling houdt demonstratie bloemschikken

Albert Greveling houdt demonstratie bloemschikken© Albert Greveling

In Sluuspoort Zwartsluis wordt woensdag 20 december een creatieve avond gehouden. Bloemsierkunstenaar Albert Greveling geeft dan een demonstratie bloemschikken. Vanzelfsprekend met een duidelijke knipoog naar de kerst én de winter.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 14.29 UUR


advertentie

Rijkswaterstaat: Ga niet de weg op!

Code rood: KNMI waarschuwt voor sneeuw en gladheid

Code rood: KNMI waarschuwt voor sneeuw en gladheid

Code rood: KNMI waarschuwt voor sneeuw en gladheid© DKN | RDV

UPDATE 14u33 | Code rood is van kracht in het midden, oosten en zuiden van het land wegens grootschalige gladheid door sneeuwval. De sneeuwval breidt zich maandagmiddag verder noordwaarts uit. Voor de noordelijke provincies wordt dan code oranje van kracht. Op veel plaatsen valt vandaag 5-10 cm, vooral in een strook van Zeeland via het midden naar Overijssel lokaal mogelijk 10-15 cm.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 13.34 UUR


advertentie

Oponthoud voor automobilisten

Meppelerdiepbrug Zwartsluis korte tijd in storing

Meppelerdiepbrug Zwartsluis opnieuw in storing

Meppelerdiepbrug Zwartsluis opnieuw in storing© Henry Wallinga

UPDATE 11u38 | De nieuwe Meppelerdiepbrug in Zwartsluis zorgde maandag 11 december 2017 voor problemen. Automobilisten ondervonden korte tijd hinder van een storing aan de brug. Het mankement deed zich voor vanaf 10.50 uur. De problemen aan de brug zijn vanaf 11.38 uur verholpen.

LEES MEER... | 1 REACTIES : 1 | MAANDAG, 11.12.17 | 11.21 UUR


advertentie

Erika Henniphof behaalt prima resultaat in Staphorst

Eerste prijs voor dressuuramazone Mirthe Bakker

Eerste prijs voor dressuuramazone Mirthe Bakker

Eerste prijs voor dressuuramazone Mirthe Bakker © Zwartewaterruiters

Afgelopen weekend reisde dressuuramazone Mirthe Bakker van de Zwartewaterruiters af naar Steenwijkerwold. Mirthe en pony Sultan gingen van start in de gecombineerde klasse Z1/Z2 categorie C/D/E. De combinatie zette een uittekende proef neer. De jury beloonde dit een hoge score van 230 punten.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 11.16 UUR

Junioren strijdend ten onder tegen koploper Smash'70

Verlies TTV Hasselt in spannende thuiswedstrijd

Op zaterdag 9 december 2017 heeft het juniorenteam van TTV Hasselt zich kranig geweerd tegen koploper Smash ’70 uit Hattem. Ondanks het goede spel werd de thuiswedstrijd echter met 3-7 verloren.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 10.37 UUR

Streekderby eindigt in remise: 3-3

Puntendeling voor Sc Genemuiden en Vv Staphorst

Puntendeling voor Sc Genemuiden en Vv Staphorst

Puntendeling voor Sc Genemuiden en Vv Staphorst© Helmich Lubberts

De wedstrijd tussen SC Genemuiden en VV Staphorst werd een wedstrijd die alles in zich had, De onvervalste streekderby bood de aanwezige toeschouwers optimaal vermaak en met een 3-3 eindstand kon iedereen na afloop dan ook wel leven.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 10.34 UUR

Iets gezien of gehoord?

Politie zoekt getuigen woninginbraak Hasselt

De politie onderzoekt vandaag, maandag 11 december 2017 een woninginbraak aan de Dr. H.A.W. van der Vechtlaan in Hasselt. De inbraak is gepleegd tussen donderdag 7 december 2017 20.30 uur en vrijdag 8 december 2017 08.15 uur. De recherche zoekt getuigen van deze inbraak. Misschien heeft u iets gezien of gehoord en draagt uw informatie bij aan de oplossing van deze woninginbraak.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 10.28 UUR

December start met winterse verrassingen!

Koud met later op dag opnieuw veel sneeuw!

Winter is terug in Nederland!

Winter is terug in Nederland!© Nico van Rees

De winter is nog maar net op streek, maar heeft ons inmiddels toch al getrakteerd op enkele winterse verrassingen. Gisterochtend trok vanuit het zuidwesten een groot sneeuwgebied over ons land. Op veel plaatsen ontstond daardoor een sneeuwdek van 5 tot 10 cm. De temperatuur lag gedurende een groot deel van de dag rond het vriespunt. De wind kwam uit het zuidoosten en was matig van kracht. In de middag draaide de wind naar het zuidwesten en nam langs de kust toe naar hard tot stormachtig.

LEES MEER... | MAANDAG, 11.12.17 | 01.30 UUR


advertentie

Vandaag:
4° | 2°
Meer weer...
Morgen:
3° | -1°


AGENDA

POLL

  • Gemeenten delen zorgen over aanvliegroute Airport Lelystad
 Terecht, het dossier is incompleet!
 Euh, wat is een vliegtuigbeweging?
 Hoe laag komen vliegtuigen over ons huis?
 'Uitbreiding Airport Lelystad vormt aantasting leefomgeving'

TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
0.43225 s