Zondag 23.01.22 | 10.59 uur

Provinciale weg N760 gaat dit najaar op de schop

Online informatiesessies werkzaamheden N760 Genemuiden-IJsselmuiden

De provincie Overijssel houdt op dinsdagmiddag 1 februari 2022 online informatiesessies over de werkzaamheden aan de provinciale weg N760 Genemuiden-IJsselmuiden. De informatiesessies zijn bedoeld voor de inwoners van IJsselmuiden en Grafhorst en voor de inwoners van de Kamperzeedijk kernen en Genemuiden. De provincie gaat vanaf het najaar 2022 werkzaamheden uitvoeren op een deel van deze weg en fietspaden en deze ook verkeersveiliger inrichten. Deze werkzaamheden zullen hinder en overlast veroorzaken.

LEES MEER... | VRIJDAG, 21.01.22 | 13.23 UUR


advertentie

Hulp van vrijwilligers hard nodig!

Amnesty zoekt collectanten in Hasselt

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International houdt van 13 t/m 19 maart 2022 haar landelijke collecte. Amnesty is altijd op zoek naar vrijwilligers die mee willen helpen met de collecte in Hasselt. Help jij ook mee?

LEES MEER... | DONDERDAG, 20.01.22 | 14.16 UUR


advertentie

Vooraf aanmelden is verplicht!

Online lezing hooggevoelige en strong-willed kinderen

Hoog gevoelig en Strong-willed kinderen; een bijzonder evenwicht. Hoe ga je daar mee om? In deze online lezing van Wietske Siffels kijken we aan de hand van het systeem van de innerlijke familie. Welke behoeftes hebben de kinderen en hoe je daar als ouder op af kan stemmen?

LEES MEER... | DONDERDAG, 20.01.22 | 11.08 UUR


advertentie

OV-ambassadeurs helpen u graag op weg!

Telefonisch spreekuur voor vragen over het OV dagelijks bereikbaar

Bent u 55+ en heeft u vragen over reizen met het openbaar vervoer? Wilt u weten hoe u een OV-chipkaart aanvraagt of hoe de 40% korting voor samen reizen werkt? Wilt u meer weten over de coronamaatregelen in het OV of juist informatie over verlenging van abonnement? Bel dan met een OV-ambassadeur tijdens het telefonisch spreekuur.

LEES MEER... | DONDERDAG, 20.01.22 | 09.29 UUR


advertentie

Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Word stembureaulid in Zwartewaterland!

Lijkt het u leuk om bij de Gemeenteraadsverkiezingen op 14, 15 of 16 maart 2022 op een stembureau in Zwartewaterland mee te helpen, én bent u 18 jaar of ouder? De hulp van stembureauleden maakt het mogelijk dat inwoners van deze gemeente gemakkelijk en veilig hun stem uit kunnen brengen. In tegenstelling tot voorgaande jaren kan aanmelden lid alleen nog digitaal. Meld u nu aan als stembureaulid!

LEES MEER... | WOENSDAG, 19.01.22 | 12.27 UUR

Bekendmaking jury- en publieksprijs op 9 februari 2022

Overijsselse Circulaire Innovatie Top 20 bekend!

Uit een totaal van 42 inzendingen is door de jury de Overijsselse Circulaire Innovatie Top 20 samengesteld. Deze 20 innovaties zijn genomineerd voor de publieksprijs. De beste vijf zijn nog in de race voor de juryprijs. De beide winnaars worden tijdens een live-uitzending op woensdag 9 februari 2022 bekendgemaakt.

LEES MEER... | DINSDAG, 18.01.22 | 16.41 UUR


advertentie

Update 18 januari 2022: Coronavirus (COVID-19)

Kabinet: 'Zo zit het met de nieuwe quarantaineregels'

Vrijdag 14 januari 2022 heeft het kabinet tijdens de persconferentie aangekondigd dat de quarantaineregels wijzigen. Deze wijzigingen in het quarantainebeleid zijn per direct van kracht.

LEES MEER... | DINSDAG, 18.01.22 | 10.09 UUR

Slingerland: 'Gemeente heeft de financiën t/m 2025 op orde'

Zwartewaterland verwacht in april groen licht van provincie voor gezonde financiën

Zwartewaterland houdt tot en met 2025 geld over en toch geeft de provincie Overijssel code oranje aan de gemeentefinanciën. Hoe kan dat? "De provincie heeft helaas alleen de begroting en niet de toegevoegde begrotingswijziging beoordeeld. Daardoor ontstaat een onvolledig beeld. Want tot 2025 schrijven we gewoon zwarte cijfers", zegt wethouder Maarten Slingerland.

LEES MEER... | MAANDAG, 17.01.22 | 16.04 UUR

Burgemeester Bilder: 'Expositie is in alle opzichten de moeite waard!'

Joke Plomp exposeert in Bibliotheek Hasselt

Joke Plomp exposeert in Bibliotheek Hasselt

Joke Plomp exposeert in Bibliotheek Hasselt© Bibliotheek Zwartewaterland

Tot 4 maart 2022 trakteert de Bibliotheek Hasselt haar bezoekers op een expositie van de lokale kunstenares Joke Plomp. Een officiële opening zat er in verband met de coronamaatregelen niet in, maar wel kwam burgemeester Bilder persoonlijk langs om als eerste de schilderijen van Hasselt en Staphorst te bewonderen. “Deze expositie is in alle opzichten de moeite waard”, zegt Bilder. “Het zijn stuk voor stuk mooie verbeeldingen van wat er in onze omgeving te vinden is.”

LEES MEER... | MAANDAG, 17.01.22 | 12.54 UUR

Update 17 januari 2022: Coronavirus (COVID-19)

'Weer fysiek onderwijs op mbo-instellingen, hogescholen en universiteiten'

Studenten op mbo-instellingen, hogescholen en universiteiten kunnen vanaf vandaag, maandag 17 januari 2022 weer fysiek onderwijs krijgen. Dit is volgens het OMT verantwoord en tevens van groot belang voor de mentale gezondheid en ontwikkeling van jongeren. Hierbij geldt een aantal voorwaarden zoals het gebruik van mondkapjes binnen en buiten de les- of collegezalen en een maximale groepsgrootte van 75 studenten. Ook blijft het dringende advies om zelftesten te gebruiken van kracht. Deze versoepeling zal per 15 januari ingaan. Onderwijsinstellingen krijgen de ruimte om dit vanaf volgende week in te regelen in de onderwijsprogramma’s. Dat maakte het kabinet vandaag bekend tijdens de persconferentie.

LEES MEER... | MAANDAG, 17.01.22 | 08.18 UUR

Update 14 januari 2022: Coronavirus (COVID-19)

'Winkels, sportclubs en kappers weer open per zaterdag 15 januari 2022'

'Voor sport, beoefening van kunst en cultuur, contactberoepen, detailhandel en onderwijs in Nederland is vanaf zaterdag 15 januari 2022 weer meer mogelijk. Het kabinet heeft besloten dat winkels, sportclubs, muziekscholen en contactberoepen zoals kappers weer open kunnen. Er geldt ook een aanscherping voor het dragen van een mondkapje. Het snel toenemende en hoge aantal besmettingen met de omicron-variant maakt het noodzakelijk om de sluiting van andere locaties voort te zetten. Op dinsdag 25 januari besluit het kabinet opnieuw of er meer kan.' Dat maakten minister-president Mark Rutte en minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Ernst Kuipers vrijdagavond bekend op de persconferentie.

LEES MEER... | VRIJDAG, 14.01.22 | 22.17 UUR

Albert Flier: Verlengingen zorgen voor continuïteit bij hoofdklasser

Sc Genemuiden verlengt samenwerking met technische staf

Verlengingen zorgen voor continuïteit bij hoofdklasser

Verlengingen zorgen voor continuïteit bij hoofdklasser© Sc Genemuiden | Helmich Lubberts

Nadat in een eerder stadium al overeenstemming was bereikt met hooftrainer René van der Weij heeft ook de technische staf van Sportclub Genemuiden aangegeven om volgend seizoen weer van de partij te zijn. Assistent-trainers Edwin Starke en Jacco Riemens zien beiden nog voldoende perspectief en knopen graag nog een derde seizoen aan bij de eerste selectie. Oók Marco Beens blijft voor het 14e achtervolgende seizoen betrokken als keeperstrainer bij de hoofdklasser.

LEES MEER... | VRIJDAG, 14.01.22 | 10.23 UUR

Update 14 januari 2022: Coronavirus (COVID-19)

Burgemeesters IJsselland roepen op tot een coronabeleid met meer perspectief

Donderdag 13 januari 2022 werd tijdens een extra vergadering van het Regionaal Beleidsteam corona in IJsselland duidelijk dat alle IJssellandse burgemeesters zien dat de nood in de samenleving hoog is. Ook is er begrip voor de moeilijke positie van onder andere ondernemers. Peter Snijders, voorzitter veiligheidsregio IJsselland: ”We zien allemaal de huidige worstelingen en het feit dat de nood hoog is, te hoog. Dat betekent echter niet dat de huidige landelijke maatregelen doelbewust overtreden mogen worden. Het is begrijpelijk dat mensen met de handen in het haar zitten en creatieve oplossingen binnen de huidige maatregelen soms niet meer voldoende voelen. Dit wordt onder andere versterkt door te weinig perspectief op de langere termijn, te weinig financiële steun en de ongelijkheid met buurlanden. Laten we echter wel voor ogen houden dat iedereen de verantwoordelijkheid heeft om een steentje bij te dragen om het virus onder controle te krijgen en te houden.”

LEES MEER... | VRIJDAG, 14.01.22 | 08.54 UUR

'Burgerinitiatieven lenen zich bij uitstek aan circulaire economie'

Aanmoedigingsprijs circulair burgerinitiatief Overijssel

Inwoners van de provincie Overijssel die betrokken zijn bij een bewoners- of burgerinitiatief dat actief is op het gebied van circulariteit kunnen tot eind januari meedingen naar de prijs voor het beste circulaire burgerinitiatief in de provincie Overijssel. Het initiatief wint hiermee een jaar lang gebruik van het ‘Kringlogo’. De winnaar mag zichzelf het meest circulaire burgerinitiatief van Overijssel noemen en mag een jaar lang het Kringlogo in alle uitingen gebruiken. Natuur en Milieu Overijssel promoot het initiatief actief op haar kanalen, evenals de landelijke koepel De Natuur en Milieufederaties.

LEES MEER... | VRIJDAG, 14.01.22 | 07.09 UUR

'Bron van Inspiratie' voor nu en in de toekomst

Agnieten College Zwartsluis lanceert nieuwe slogan

Het Agnieten College in Zwartsluis kent een geschiedenis van 100 jaar. Met het passeren van deze mijlpaal werd het tijd om een nieuwe blik te werpen op de toekomst. Waar wil het Agnieten College in Zwartsluis de komende jaren voor staan? Medewerkers en ouders uit de klankbordgroep mochten meedenken over een nieuwe slogan voor de school. Een slogan die de essentie van het Agnieten College in Zwartsluis wist te vatten is deze week bekendgemaakt: 'Agnieten College Zwartsluis - Bron van Inspiratie'.

LEES MEER... | DONDERDAG, 13.01.22 | 13.36 UUR
Vandaag:
5° | -1°
Meer weer...
Morgen:
5° | -1°


AGENDA
  • Maandag 24.01.22
  • Dinsdag 25.01.22
  • Woensdag 26.01.22
  • Donderdag 27.01.22
  • Vrijdag 28.01.22
  • Zaterdag 29.01.22
  • Zondag 30.01.22
  • Volledige agenda...

POLL

  • Energietransitie gaat ons Zwartewaterland ingrijpend veranderen
 In onze gemeente moet in het algemeen meer aandacht komen voor duurzaamheid.
 Voor mij speelt het kostenaspect mee in de keuze wel of niet!
 Subsidies voor duurzame oplossingen zijn voor mij doorslaggevend!
 Ik vind het belangrijk om duurzame energie te gebruiken!

MEEST GELEZEN

TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?
Gemeente Zwartewaterland
www.zwartewaterland.nl
Informatie voor burgers en ondernemers over het coronavirus

advertentie
advertentie
0.27258 s