Maandag 15.10.18 | 20.21 uur

Rotonde voor verbeterde verkeersveiligheid in Zwartewaterland

Turborotonde Hasselt-Genemuiden dwingt tot kiezen

Turborotonde Hasselt-Genemuiden in gebruik

Turborotonde Hasselt-Genemuiden in gebruik© DKN | RDV

De nieuwe turborotonde op de provinciale wegen N331 (Zwolle-Vollenhove) en N759 (Hasselt-Genemuiden) is in gebruik genomen. Bij een turborotonde kiest de weggebruiker al vóór de rotonde de richting. Dit is voor een snellere afwikkeling van het verkeer.

Gerelateerde artikelen:

LEES MEER... | MAANDAG, 15.10.18 | 14.34 UUR


advertentie

Klaverblad Sprintwedstrijd in Steenwijk

ZvZwartsluis scoort goud en veel persoonlijke records

ZvZwartsluis scoort goud en veel persoonlijke records

ZvZwartsluis scoort goud en veel persoonlijke records© ZvZwartsluis

Zwemvereniging Zwartsluis (ZvZ) nam op zaterdag 13 oktober 2018 met 13 zwemmers deel aan de Klaverblad Sprintwedstrijd in Steenwijk. De in totaal 250 deelnemers van diverse verenigingen uit de regio zwommen 50 meter vrije slag, schoolslag, vlinderslag en rugslag. Door de tijden bij elkaar op tellen, werd duidelijk welke zwemmers het goud, zilver en brons in ontvangst mochten nemen. Voor ZvZ was er in de categorie meisjes junioren 1 een gouden medaille voor Feline Sam.

LEES MEER... | MAANDAG, 15.10.18 | 13.04 UUR


advertentie

Record op vier keer vijftig meter vrije slag

ZvZwartsluis zwemt regiorecord in Zwolle

Op zaterdag 13 oktober 2018 verscheen Zwemvereniging Zwartsluis (ZvZ) met 18 zwemmers aan de start van de Swimkick en het Minioren Circuit, deel 1. In zwembad De Vrolijkheid te Zwolle werden 20 verschillende afstanden en twee estafettes gezwommen, waarna ZvZ met 30 medailles en 23 persoonlijke records (PR’s) terugkeerde in Zwartsluis. Hoogtepunt was wel het regiorecord op de vier keer vijftig meter vrije slag voor gemengde teams onder de tien jaar.

LEES MEER... | MAANDAG, 15.10.18 | 12.22 UUR


advertentie

Verkoop koeken gaat kas Irene spekken

Chr. Fanfarekorps Irene houdt jaarlijkse koekactie

Chr. Fanfarekorps Irene houdt deze week weer haar jaarlijkse koekactie. Leden van de muziekvereniging gaan huis-aan-huis met de verkoop van koeken om de clubkas te spekken. Net als voorgaande jaren levert Van Dijk Banket uit Zwartsluis de speculaaskoeken.

LEES MEER... | MAANDAG, 15.10.18 | 11.32 UUR


advertentie

MEE IJsseloevers houdt meerdere bijeenkomsten

Training Sociale Vaardigheid in Zwartewaterland

Vind je het vaak moeilijk om je gevoelens te uiten? Merk je dat je in contact met anderen er niet goed uit komt? Kun je niet goed voor jezelf opkomen? Of heb je weinig zelfvertrouwen? Goed omgaan met andere mensen is niet altijd makkelijk. Daarom organiseert MEE in de gemeente Zwartewaterland een training Sociale Vaardigheid.

LEES MEER... | MAANDAG, 15.10.18 | 09.30 UUR


advertentie

Nederlaag in uitwedstrijd tegen Wierden

Zwak Sportclub Genemuiden verliest van SVZW

Zwak Sportclub Genemuiden verliest van SVZW

Zwak Sportclub Genemuiden verliest van SVZW© Sc Genemuiden | Helmich Lubberts

SC Genemuiden heeft het moeilijk in deze fase van de competitie. De uitwedstrijd tegen SVZW eindigde in een 2-1 nederlaag en opnieuw werd het een duel wat zeer moeizaam verliep voor Sportclub. Dat SVZW als winnaar uit de bus kwam was dan misschien helemaal niet zo verwonderlijk. Het was gretiger dan SC Genemuiden en kende eigenlijk weinig problemen met een onsamenhangend spelend Sportclub.

LEES MEER... | MAANDAG, 15.10.18 | 09.01 UUR


advertentie

Eerste thuisoverwinning Sluzigers laat op zich wachten

DESZ en SV Gramsbergen delen de punten

DESZ en SV Gramsbergen delen de punten

DESZ en SV Gramsbergen delen de punten© DESZ | Jan Willem Oldenbeuving

Het eerste elftal van DESZ wacht nog op haar eerste thuisoverwinning. Nadat de ploeg twee weken geleden niet verder kwam dan een gelijkspel tegen Klazienaveen (1-1, red.), moest zij afgelopen zaterdag de punten delen met s.v. Gramsbergen. Beide teams scoorden tweemaal: 2-2. De bezoekers begonnen fel aan de wedstrijd. De thuisploeg had het hier enkele minuten moeilijk mee, maar slaagde erin de rug te rechten en het initiatief over te nemen. Zonder goed te voetballen leverde dit veldoverwicht de rood-witten meerdere kansen op. Te vaak ontbrak echter de scherpte of gooiden de gasten roet in het eten.

LEES MEER... | MAANDAG, 15.10.18 | 07.53 UUR


advertentie

Thema 'Vriendschap: Kom erbij!'

Kinderboekenweek op Arembergschool Zwartsluis

Kinderboekenweek op Arembergschool Zwartsluis

Kinderboekenweek op Arembergschool Zwartsluis© OBS Aremberg

Afgelopen week vierde OSB Arembergschool in Zwartsluis de jaarlijkse Kinderboekenweek. De basisschool organiseerde verschillende activiteiten voor alle groepen. Thema dit jaar was 'Vriendschap: Kom erbij!'

LEES MEER... | ZATERDAG, 13.10.18 | 10.33 UUR


advertentie

Verkopen spekken de kas van muziekvereniging

Voorwaarts Zwartsluis start maandag koekactie

In de week van maandag 15 oktober tot vrijdag 19 oktober 2018 houdt Muziekvereniging Voorwaarts Zwartsluis een koekactie. Met de opbrengst hoopt de vereniging de kas te spekken, bestemd voor onderhoud en reparatie van instrumenten, aankoop nieuwe muziek, onderhoud van gebouw en meer.

LEES MEER... | ZATERDAG, 13.10.18 | 10.26 UUR


advertentie

Gerrit Knol nummer 31 op de lijst

CU presenteert concept-kandidatenlijst voor PS

De ChristenUnie in Overijssel presenteert een brede lijst met kandidaten voor de Provinciale Staten (PS) Verkiezingen. Al eerder is bekend gemaakt dat Renate van der Velde uit Kampen lijsttrekker is voor de komende verkiezingen. Zij is inmiddels bijna twee jaar betrokken bij de provinciale fractie en is daarvoor Gemeenteraadslid geweest. Zij wordt gevolgd door de huidige fractievoorzitter Jan Westert uit Ommen, die graag nog een periode als statenlid doorgaat maar geen rol als lijsttrekker wil vervullen. De heer Gerrit Knol staat nummer 31 op de lijst.

LEES MEER... | VRIJDAG, 12.10.18 | 14.45 UUR

WDODelta spreekt van uitzonderlijke situatie

Schapen mogen langer op de dijken grazen

Op de dijken die zich na de droge zomer goed hebben hersteld en waar nu beweiding met schapen plaatsvindt, is het door de gunstige weersomstandigheden langer mogelijk begrazing toe te staan. Daarom heeft Waterschap Drents Overijsselse Delta besloten de periode voor beweiding van de dijken te verlengen tot 1 november. Normaal gesproken geldt vanaf 15 oktober een beweidingsverbod vanwege het begin van het stormseizoen. Het waterschap benadrukt dat de verlenging tot 1 november een uitzonderlijke situatie is.

Gerelateerde artikelen:

LEES MEER... | VRIJDAG, 12.10.18 | 11.55 UUR

Is het riool bij u verstopt?

Meldingen, klachten en vragen over het riool?

Is het riool bij u verstopt? De gemeente Zwartewaterland is onderhoudsplichtig voor het gemeentelijk rioolstelsel. Aan het verhelpen van verstoppingen in het gemeentelijk deel van de riolering zijn geen kosten verbonden, tenzij u zelf, buiten de gemeente om, een bedrijf inschakelt. Bij verstoppingen in het eigen deel van de riolering, worden de kosten bij u in rekening gebracht.

LEES MEER... | VRIJDAG, 12.10.18 | 09.13 UUR

Zien, horen en ervaren

Iedere dag 1000 scholieren naar de Tweede Kamer

Vanaf volgend schooljaar kunnen iedere dag 1.000 middelbare scholieren naar de Tweede Kamer. Hierdoor wordt het voor alle leerlingen van middelbare scholen mogelijk om het parlement te bezoeken. Zo zien, horen en ervaren nog meer scholieren de Nederlandse democratische waarden. Vanuit de cultuurbegroting gaat er 4,8 miljoen euro naar de bezoeken.

LEES MEER... | VRIJDAG, 12.10.18 | 08.31 UUR

Van woensdag 24 oktober t/m vrijdag 30 november 2018

Baggerwerkzaamheden Barsbeek in Zwartsluis

De gemeente gaat samen met het Waterschap Drents Overijsselse Delta binnenkort baggeren in de Barsbeek van Zwartsluis. De werkzaamheden zijn tussen woensdag 24 oktober en vrijdag 30 november 2018. De bagger wordt op diverse plekken in de wijk opgeladen, daarna via de Veneweg afgevoerd naar een weiland waar het verspreid wordt.

LEES MEER... | DONDERDAG, 11.10.18 | 15.25 UUR

Stichting Culturele Activiteiten Bibliotheek (SCAB)

Filmavond 'The Shape of Water' in Hasselt

Op dinsdag 16 oktober 2018 houdt de Stichting Culturele Activiteiten Bibliotheek (SCAB) in Bibliotheek Hasselt een filmavond. Regisseur Guillermo del Toro neemt het publiek mee in een thriller avontuur, vol fantasie met hier en daar het nodige drama. De film ontving bij de negentigste editie van de Oscars onder meer het beroemde beeldje voor beste film.

LEES MEER... | DONDERDAG, 11.10.18 | 12.45 UUR


advertentie

Vandaag:
23° | 6°
Meer weer...
Morgen:
20° | 6°


AGENDA
TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
1.17139 s