Dinsdag 18.12.18 | 17.40 uur


advertentie

'Lelystad Airport is alleen om ruimte te maken op Schiphol'

CDA wijst op blunders in dossier Lelystad Airport

De fractie van CDA Overijssel is blij met de uitspraak van partijleider Buma dat ook de Tweede Kamerfractie vindt dat Lelystad Airport alleen is bedoeld als overloop vliegveld voor Schiphol. "Zelfstandige groei en ruimte voor vrachtverkeer is wat het CDA betreft geen optie. De partij vindt dat het vliegveld alleen open kan als de laagvliegroutes verdwijnen en het luchtruim opnieuw is ingedeeld. Dat heeft ook de Tweede Kamer onderstreept. De plannen van de minister om van Lelystad Airport een zelfstandig vliegveld te maken passen hier niet bij", aldus de CDA-fractie.

Gerelateerde artikelen:

LEES MEER... | DINSDAG, 18.12.18 | 15.19 UUR


advertentie

Radiomarathon regionaal op kanaal 45 Ziggo

Driedaagse radiomarathon bijna van start

Nog twee dagen en dan gaat de jaarlijkse radiomarathon van Stichting 'Zwartewaterland Helpt' weer van start. Met de inmiddels bekende woorden 'Dit is de radiomarathon van Zwartewaterland Helpt', geven Rene de Jonge en Daniell Middelveld donderdag 20 december 2018 om 07.00 uur het startsein voor drie dagen knallen voor het goede doel: Energy4All.

Gerelateerde artikelen:

LEES MEER... | DINSDAG, 18.12.18 | 14.37 UUR


advertentie

Muziek, gezelligheid en kraampjes

Winterse activiteiten in Hanzestad Hasselt

Stichting Kalkovens Hasselt en Hanzestad Hasselt Marketing organiseren op vrijdag 21 december 2018 een wintermarkt. De markt vindt plaats op het kalkoventerrein, van 16.00-19.30 uur. De markt aan het Kalkovenwegje 3 biedt veel gezelligheid en herbergt een keur aan kramen met diverse producten.

LEES MEER... | DINSDAG, 18.12.18 | 11.10 UUR


advertentie

OBS De Toermalijn houdt smakelijke traditie in stand

Basisschoolkinderen leren koken in De Herderin

OBS De Toermalijn houdt smakelijke traditie in stand

OBS De Toermalijn houdt smakelijke traditie in stand© OBS De Toermalijn

Het begint al een beetje een smakelijke traditie te worden. Leerlingen van de groepen 6, 7 en 8 van OBS De Toermalijn in Hasselt krijgen periodiek kookles in de kookstudio van restaurant De Herderin. Schooldirecteur Henk Kok: "Achterliggende gedachte is dat kinderen kunnen ontdekken waar hun talenten liggen. Plus dat ze thuis eens kunnen koken als dat zo uitkomt."

LEES MEER... | DINSDAG, 18.12.18 | 10.26 UUR


advertentie

Nieuwe campagne ‘Iedereen heeft het over NIX’

Blokhuis roept ouders op het over NIX te hebben

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, blijkt uit een recente peiling in opdracht van het ministerie van VWS. Zo vindt ongeveer driekwart van de ouders en tieners het ‘normaal’ dat je pas mag roken en drinken vanaf 18 jaar. 78,2% van de ouders vindt dit tegenover 75,4% van de jongeren. De afgelopen jaren is het gebruik van alcohol onder tieners teruggelopen. Sinds 2011 gaat het in de totale groep 12- t/m 16-jarige scholieren om ongeveer een derde minder: van 38% naar 25%. Maar er is ook nog veel winst te behalen.

LEES MEER... | DINSDAG, 18.12.18 | 08.40 UUR


advertentie

Onderhoud en restauratie monumenten

Subsidie gemeentelijke monumenten Zwartewaterland

Hanzestad Hasselt

Hanzestad Hasselt© JM DroneProducties

Voor de instandhouding van gemeentelijke monumenten heeft de gemeente de subsidieregeling 'Nadere regels Subsidie Gemeentelijke Monumenten Zwartewaterland' in het leven geroepen. Eigenaren van een gemeentelijk monument kunnen met ingang van 1 januari 2019 een beroep doen op deze regeling. Jaarlijks is er een subsidie van 30.000 euro beschikbaar.

LEES MEER... | DINSDAG, 18.12.18 | 07.02 UUR


advertentie

NK voor Junioren en Jeugd in Eindhoven

Brons voor ZvZ-zwemster Féline Sam op NK

Afgelopen weekend werden in het Pieter van den Hoogenband zwemstadion in Eindhoven de Nederlandse Kampioenschappen voor Junioren en Jeugd gezwommen. ZvZwartsluis ging met Anna Klomp, Féline Sam en Kim Schraa naar dit kampioenschap. Féline veroverde op de allerlaatste dag brons op de 400 meter wisselslag.

LEES MEER... | MAANDAG, 17.12.18 | 19.24 UUR


advertentie

Melden overlast: Wat kunt u doen?

Bilder: 'Illegaal vuurwerk is levensgevaarlijk!'

De afgelopen weken hebben politie en gemeente meerdere meldingen ontvangen over zwaar illegaal vuurwerk dat wordt afgestoken in de gemeente Zwartewterland. Naast overlast voor omwonenden en eventuele schade die het veroorzaakt, brengt het afsteken van illegaal vuurwerk grote risico’s met zich mee. Deze risico’s zijn niet alleen van toepassing op degene die het vuurwerk afsteekt, maar ook op de omgeving.

LEES MEER... | MAANDAG, 17.12.18 | 16.21 UUR


advertentie

Burgemeester Bilder brengt felicitaties aan echtpaar over

Piet en Grietje van Eijken-Tibben 60 jaar getrouwd

Op 17 december 1958 stapten Piet van Eijken en Grietje Tibben in het huwelijksbootje in het gemeentehuis in Zwartsluis. Exact zestig jaar later ging burgemeester Bilder bij het echtpaar op bezoek om hen te feliciteren met hun diamanten huwelijksjubileum.

LEES MEER... | MAANDAG, 17.12.18 | 15.00 UUR

Ook prijzen voor leden op Overijsselse B-kampioenschappen

ZvZwartsluis scoort bij 10-kamp in Steenwijk

Afgelopen weekend was ZvZwartsluis aanwezig bij 3 verschillende zwemwedstrijden: de 10-kamp in Steenwijk, de B kampioenschappen in Zwolle en het NJJK in Eindhoven: een druk weekend met prachtige resultaten!

LEES MEER... | MAANDAG, 17.12.18 | 14.37 UUR

Een knallende start van vierde carbidcampagne

'Wie is de BOCK?' nu in vier Veiligheidsregio's

Een knallende start van carbidcampagne 2018

Een knallende start van carbidcampagne 2018© Veiligheidsregio IJsselland

Met een startschot is de vierde editie van de BOCK-campagne maandagochtend 17 december 2018 van start gegaan. Vier burgemeesters gingen namens de vier deelnemende ’veiligheidsregio’s met elkaar de strijd aan om de bal zo ver mogelijk weg te schieten met een melkbus. Daarbij werden zij bijgestaan door een ervaren carbidknaller (de BOCK) uit de eigen regio. De wisselbokaal ging dit jaar naar burgemeester Jaap Kuin (wnd.) van gemeente Pekela en werd uitgereikt door Bianca Habing van Brandwondencentrum Groningen. Dit jaar neemt Veiligheidsregio IJsselland voor het eerst deel aan de campagne die opnieuw extra aandacht vraagt voor het gebruik van een bal in plaats van een deksel. De slogan van de BOCK-campagne 2018 is: 'Een echte BOCK heeft ballen!'

LEES MEER... | MAANDAG, 17.12.18 | 13.05 UUR

Jong en oud welkom op verjaardag Olympia'28

FIFA-toernooi en Top 2000 Café in Hasselt

Olympia'28 organiseert op zaterdag 29 december een FIFA-toernooi voor haar jeugdleden. 's Avonds wordt de kantine omgetoverd tot een Top 2000 Café, waarin een Top 2000 Quiz wordt gehouden en livemuziek te horen zal zijn.

LEES MEER... | MAANDAG, 17.12.18 | 13.03 UUR

Politie en gemeente waarschuwen voor toename woninginbraken

Wees alert, inbrekers actief in Zwartewaterland!

In de maand november en december heeft de politie drie aangiftes van woninginbraken ontvangen, twee van poging tot inbraak en twee van diefstal uit woning (zonder braak). Dit is meer dan gebruikelijk. De inbraken hebben in alle drie de kernen plaatsgevonden. De donkere periode van het jaar staat bekend als periode waarin het aantal inbraken toeneemt. Politie en gemeente vragen inwoners daarom om alert te zijn.

LEES MEER... | 1 REACTIES : 1 | MAANDAG, 17.12.18 | 12.00 UUR

Sluziger met vrije slag naar goud!

Zwemster Lindsey Berghuis Nederlands kampioene

Afgelopen weekend waren in Eindhoven de Nederlandse kampioenschappen voor de junioren en jeugdzwemmers. Lindsey Berghuis uit Zwartsluis verscheen maar liefst elf keer aan de start. Ze had zes persoonlijke starts, wist tweemaal een finale te zwemmen en nam deel aan drie estafettes. De klapper voor de zwemster uit Zwartsluis was de 200 meter vrije slag. In een persoonlijk record van 2.04.21 werd ze Nederlands kampioene.

LEES MEER... | MAANDAG, 17.12.18 | 10.54 UUR

'Zwartewaterland Helpt' van 20 t/m 22 december 2018

Ook Brandweer Hasselt neemt deel aan flessenactie

Ook Brandweer Hasselt ondersteunt de flessenactie van Niels en Jos uit Hasselt. Op zaterdag 22 december 2018 mogen kinderen en hun (groot)ouders) tegen betaling van ad 1,00 euro per persoon meerijden in een grote brandweerauto. De zogenaamde tankautospuit is beschikbaar gesteld door A&F Fire Trucks Holland BV. Opstappen is mogelijk van 10.00 - 13.00 uur, nabij Onder de Luifel (Kaai) in Hasselt.

Gerelateerde artikelen:

LEES MEER... | MAANDAG, 17.12.18 | 10.46 UUR
Vandaag:
6° | 2°
Meer weer...
Morgen:
5° | 2°



advertentie
TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
1.17821 s