Vrijdag 19.08.22 | 16.02 uur


advertentie

Met gastspreker Jacques Brunt

Open ochtend voor vrouwen in Hasselt

De Interkerkelijke bijbelstudiegroepen voor vrouwen, werkgroep 'Het Koffie-uurtje', houdt op dinsdag 6 september 2022 een open ochtend. Spreker is Jacques Brunt. Brunt geniet door zijn vele optredens landelijke bekendheid. Thema is 'Ben jij een tevreden vrouw?'.

LEES MEER... | VRIJDAG, 19.08.22 | 14.00 UUR


advertentie

Nieuw initiatief van Gebiedscoöperatie IJsseldelta

'Gratis planten voor de aanleg van geveltuintjes en boomperkjes'

'Tegels er uit, planten er in' is het motto van de actie 'Stoepgroen, samen doen!' van de Groene Loper IJsseldelta. In september deelt de Groene Loper IJsseldelta gratis plantenpakketten uit aan buurtinitiatieven en maatschappelijke organisaties die hun straat of buurt willen vergroenen.

LEES MEER... | VRIJDAG, 19.08.22 | 11.38 UUR


advertentie

Burgemeester Bilder feliciteert diamanten echtpaar

Echtpaar Oostenbrink-Streutker 60 jaar getrouwd

Echtpaar Hendrik en Geesje Oostenbrink-Streutker 60 jaar getrouwd

Echtpaar Hendrik en Geesje Oostenbrink-Streutker 60 jaar getrouwd© Gemeente Zwartewaterland

Op 14 augustus 2022 was het feest in huize Hendrik en Geesje Oostenbrink-Streutker in Genemuiden. Het echtpaar mocht de dag gedenken dat zij elkaar 60 jaar geleden het ja-woord gaven. Namens de gemeente Zwartewaterland bracht burgemeester Bilder op woensdag 17 augustus een thuisbezoek om hen geluk te wensen met dit diamanten huwelijksjubileum.

LEES MEER... | DONDERDAG, 18.08.22 | 15.00 UUR


advertentie

Euifeest 2022: Orgelconcert in Ichthuskerk

Organist Gerwin Van der Plaats houdt traditie in stand

Op zaterdag 27 augustus 2022 komt traditiegetrouw Gerwin Van der Plaats 't Euifeest opluisteren met een orgelconcert in de Ichthuskerk te Hasselt. Aanvang 16.00 uur.

LEES MEER... | DONDERDAG, 18.08.22 | 11.00 UUR


advertentie

'Mogelijk nieuwe maatregelen om nadelen aanhoudende droogte te beperken'

Managementteam Watertekorten (MTW) bespreekt landelijke waterbeeld

Het is droog in Nederland. De incidentele en plaatselijke buien bieden een aantal dagen beperkt verlichting. Naar verwachting zullen vanaf volgende week de droogte en de effecten ervan verder toenemen. De verschillen in Nederland zijn groot. In het oosten, zuiden en Zeeland zijn de effecten het meest nijpend voor de scheepvaart, de landbouw en de natuur. Op bepaalde plekken worden ook voor grondwatergebruik soms beperkingen opgelegd. De inmiddels ingezette maatregelen zijn talrijk, zoals het schutten op basis van vraag en aanbod bij sluis Eefde en het doorlaten van zoet water via stuw Hagestein tegen verzilting Lek en Hollandsche IJssel.

LEES MEER... | DONDERDAG, 18.08.22 | 08.14 UUR

Evenement beproefde mix van Eikoerei en Genemusiment

'Genemuiden Kamerbreed' op 17 september 2022

Het culturele evenement 'Genemuiden Kamerbreed', van muziek tot dans en beeldende kunst tot erfgoed, vindt plaats op zaterdag 17 september 2022. Het festijn bestaat uit een beproefde mix van Eikoerei en Genemusiment. Organisatie is in vertrouwde handen van Stichting Cultuur en Educatie Genemuiden (SCEG).

LEES MEER... | WOENSDAG, 17.08.22 | 19.21 UUR


advertentie

Werkzaamheden duren tot eind 2022

Volgende week starten grootschalige werkzaamheden N760 IJsselmuiden - Genemuiden

De N760 tussen IJsselmuiden en Genemuiden wordt vanaf maandag 22 augustus 2022 vernieuwd. De provincie Overijssel gaat het wegdek herstellen en realiseert diverse aanpassingen om de veiligheid te verbeteren. Aannemer Schagen Infra uit Hasselt voert het groot onderhoud uit.

LEES MEER... | DINSDAG, 16.08.22 | 10.21 UUR


advertentie

Tickets verkrijgbaar bij SCAB en Bibliotheek Hasselt

Openingsconcert SCAB met Joris Linssen en Caramba!

In Hasselt begint het culturele seizoen 2022-2023, op vrijdag 26 augustus met een openingsconcert van Joris Linssen & Caramba. Tickets voor het buitenconcert, nabij de Kalkovens, zijn verkrijgbaar bij SCAB en Bibliotheek Hasselt voor ad 15,00 euro per persoon. Vrienden van SCAB betalen 12,50 euro per persoon.

LEES MEER... | MAANDAG, 15.08.22 | 10.22 UUR

Onderhoud en verbeteringen aan belangrijke ontsluitingsweg

N377 Hasselt - De Lichtmis gaat in drie fases op de schop

De belangrijke ontsluitingsweg, N377 Hasselt - De Lichtmis gaat in het najaar 2022 op de schop. In drie fases gaat de provincie Overijssel de weg aanpassen en veiliger maken.

LEES MEER... | 1 REACTIES : 1 | VRIJDAG, 12.08.22 | 21.23 UUR

Tips en adviezen voor badgasten

Reddingsbrigade Nederland pleit voor extra alertheid op veiligheid bij hittegolf

Het Nationaal Hitteplan is geactiveerd. Nederland maakt deze week opnieuw een hittegolf mee. Nog meer mensen zullen verkoeling in open water zoeken. Dat leidt tot topdrukte op de stranden aan zee, in recreatiegebieden en bij buitenzwembaden. Reddingsbrigade Nederland pleit voor extra alertheid op (zwem)veiligheid; er liggen levensbedreigende risico's op de loer.

LEES MEER... | WOENSDAG, 10.08.22 | 12.24 UUR

WDODelta zoekt naar balans

Waterschap zet sloten extra vol en houdt maximaal water vast

Waterschap zet sloten extra vol

Waterschap zet sloten extra vol© WDODelta

Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) gaat de waterpeilen in sloten daar waar mogelijk extra hoog opzetten tot boven het maximale zomerpeil. Hiermee wil het waterschap een buffer opbouwen in de voorraad grond- en oppervlaktewater. Daarnaast maakt het waterschap gebruik van de drietrapsstrategie ‘vasthouden-bergen-afvoeren’. Waarbij achtereenvolgens sprake is van het vasthouden van water, waterberging en waterafvoer.

LEES MEER... | DINSDAG, 09.08.22 | 11.50 UUR

Deelname is gratis!

Training ‘Omgaan met Dementie’ voor alle inwoners van Zwartewaterland

Hans heeft dementie en staat besluiteloos midden op een kruispunt. Je wil graag iets doen, maar wat precies? Dat leer je op de training ‘GOED omgaan met dementie’, die in september wordt gegeven in Zwartsluis, Hasselt en Genemuiden. “Doe mee!”, zegt trainer Henny Miedema-Flierman. “Je kunt echt iets voor een ander betekenen.”

LEES MEER... | MAANDAG, 08.08.22 | 13.49 UUR

Wat als paarse krokodil lek raakt?

'Paarse krokodil welkom bij Kringloopwinkel en Milieubrengstation'

Het is zomer! Bij de meeste mensen staat het opblaasbadje al weer klaar in de achtertuin. Maar wat als deze lek raakt of kapot gaat? Bij het Milieubrengstation van ROVA en de kringloopwinkels van Noggus en Noggus en Stichting Kringloop Zwolle kunnen deze zomer alle opblaasbare zwembadjes, strandballen, en krokodillen gratis worden ingeleverd. Vanwege de aparte inzameling kan een zwembadje nu zomaar een tweede leven krijgen als badslipper.

LEES MEER... | VRIJDAG, 05.08.22 | 11.28 UUR

Waterschappen treffen maatregelen om water vast te houden

Water moet worden verdeeld door aanhoudende droogte

De aanhoudende droogte zorgt ervoor dat er landelijk een grotere vraag is naar water dan wat er ons land binnenkomt via regen en rivieren. De voorspelling is dat dit nog een tijd aanhoudt, waardoor komende weken mogelijk nieuwe maatregelen volgen om het water te verdelen. Minister Harbers (Infrastructuur en Waterstaat) schreef deze week aan de Tweede Kamer deze waterverdeling vanaf nu bij het Managementteam Watertekorten (MTW) te beleggen.

LEES MEER... | DONDERDAG, 04.08.22 | 12.37 UUR

Aanpak op maat voor kinderen in groepen 4, 5, 6, 7 en 8

GOAL! helpt leerlingen basisschool gezond en fit te worden

GOAL! helpt leerlingen basisschool gezond en fit te worden

GOAL! helpt leerlingen basisschool gezond en fit te worden© VanBeek

Basisschoolleerlingen die fit en gezond willen worden, kunnen meedoen aan GOAL! “GOAL helpt kinderen in de groepen 4, 5, 6, 7 en 8 en hun ouders gezonde keuzes te maken’, legt onderwijswethouder Maarten Slingerland uit. “Dat is belangrijk, want jong gezond geleerd is oud gezond gedaan.” Iedere ouder wil het beste voor zijn kind. Maar hoe zorg je er nu voor dat je samen de gezonde keuzes maakt?

LEES MEER... | WOENSDAG, 03.08.22 | 10.27 UUR
Vandaag:
24° | 14°
Meer weer...
Morgen:
24° | 13°



advertentie
AGENDA

POLL

  • Energietransitie gaat ons Zwartewaterland ingrijpend veranderen
 In onze gemeente moet in het algemeen meer aandacht komen voor duurzaamheid.
 Voor mij speelt het kostenaspect mee in de keuze wel of niet!
 Subsidies voor duurzame oplossingen zijn voor mij doorslaggevend!
 Ik vind het belangrijk om duurzame energie te gebruiken!

TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.zwartewaterland.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Zwartewaterland Onderneemt
www.zwartewaterland.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
advertentie
advertentie
0.27324 s